انجام معامله مطالعات طرح تفصیلی لندفیل پسماند شهری تایید شد

شهردار زنجان با تاکید بر انجام مطالعات بومی برای احداث لندفیل البته با نظارت گفت: می‌توان با نظارت لازم لندفیل نمونه در زنجان احداث کرد چرا که مشکلات موجود در این بخش کشوری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ علیرضا فیروزفر امروز سه‌شنبه دوم مرداد- ماه در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: زنجان جز شهرهای پیشرو در طرح تفکیک از مبدا بوده است.
وی با اشاره به انجام مطالعات لندفیل در زنجان افزود: شرکت بهبود برای مدتی در شهر زنجان فعالیت داشتند؛ امروزه تغییراتی در نمایندگی‌های این شرکت شاهد هستیم.
شهردار زنجان اضافه کرد: بر همین اساس بعد مطالعاتی مدخل زباله شهری از مکان‌یابی شروع شده و این مکان‌یابی در طرح جامع پسماند شهر زنجان صورت گرفته است.

وی از وجود استانداردهای جهانی در مورد دفن بهداشتی زباله خبر داد و افزود: در این مورد نشریه داخلی هم وجود دارد و شهرداری زنجان هم تلاش می‌کند موارد لازم لحاظ شود

شهردار زنجان به اقدامات انجام شده برای تفکیک زباله در مبدا اشاره و با بیان اینکه به‌روب هم در این حوزه فعالیت می‌کند، تصریح کرد: روش فعالیت این شرکت هم تغییراتی کرده است.

فیروزفر با تاکید بر انجام مطالعات بومی برای احداث لندفیل البته با نظارت گفت: می‌توان با نظارت لازم لندفیل نمونه در زنجان احداث کرد چرا که مشکلات موجود در این بخش کشوری است.

شهردار زنجان با بیان اینکه احداث لندفیل نیازمند انجام آزمایش‌های تخصصی است، ادامه داد: در صورت طی روند امور می‌توان در سال آینده برای احداث لندفیل بودجه پیش‌بینی کرد.

وی در ادامه و به هنگام بررسی لایحه رد شده در فرمانداری در مورد اقدامات عمرانی در محوطه امامزاده سید ابراهیم گفت: شهرداری وظیفه قانونی در این مورد ندارد ولی با توجه به مشکلات و همچنین پیگیری مدیر اجرایی امامزاده این تصمیم اتخاذ شده و هدف کمک بوده است.

فیروزفر با تاکید بر استثنا بودن کمک به جمال نورانی برای برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری وی گفت: این فرد بدون چشمداشتی اقدام به ماکت‌سازی از اماکن شهری کرده که اگر شهرداری می‌خواست آن کار را انجام دهد باید هزینه زیادی را انجام می‌دهد.

شهردار زنجان با تاکید بر متوقف ماندن مصوبه احداث موزه شهر در تهران در یک سال و نیم گذشته گفت: با وجود انجام چند مکاتبه این مصوبه در تهران متوقف مانده و ما از این بابت گلایه داریم که اگر متوقف نمی‌شد، شاید عملیات فیزیکی پروژه هم جلو رفته بود که شهرداری برای برنامه‌های فرهنگی معطل نمی‌شد.گفتنی است، لایحه طرح مطالعاتی لندفیل در زنجان تصویب شد.

کد خبر 774452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.