تولید موز و دراگون راهبرد بخش کشاورزی در منطقه آزاد ارس

مدیر امور کشاورزی منطقه آزاد ارس با بیان اینکه در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی منطقه افزایش یافته است گفت: یکی از راهبردهای ما پذیرش طرح‌هایی با ارزش افزوده بالا شامل تولید محصولات استوایی از جمله موز و دراگون است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محمد مهدی‌زاده ظهر امروز _سه شنبه دوم تیر_ اظهار کرد: یکی از بخش‌های فعال منطقه آزاد ارس، کشاورزی است به طوری که در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۳۰ هزار تن، انواع صیفی‌جات گلخانه‌ای، باغی، زراعی و دامی در منطقه تولید شد و این رقم در سال گذشته به ۱۴۵ هزار تن افزایش یافت.

وی افزود: محصولات تولیدی منطقه آزاد ارس در بخش کشاورزی بیشتر به کشورهای هدف اعم از قطر، عمان، روسیه، امارات، بلاروس و دیگر کشورها صادر می‌شود.

مدیر امور کشاورزی منطقه آزاد ارس با بیان اینکه ۲۴۰ هکتار گلخانه پیشرفته در این منطقه در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: این گلخانه‌ها نقش مهمی در تولید و صادرات محصولات کشاورزی و ارزآوری دارند.

مهدی‌زاده با اشاره به اشتغال بیش از ۶۰۰۰ در بخش کشاورزی منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: با بهره‌برداری از گلخانه‌های در دست ساخت، حجم محصولات تولیدی و میزان اشتغال در این بخش افزایش خواهد یافت.

کد خبر 774436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.