آگاهی‌بخشی نسبت به آسیب‌های فضای مجازی وظیفه همگانی است

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات کهگیلویه و بویراحمد، گفت: آگاهی‌بخشی در ارتباط با آسیب‌های فضای مجازی بر عهده یک ارگان خاص نیست و نیاز به یک همت همگانی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید محمود رادمنش، امروز_ سه‌شنبه، دوم مرداد_ در نشست فعالان مجازی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ما در فضای مجازی با یک نیمه پنهان و تاریک روبرو هستیم که در حقیقت همان هویت‌های پنهان است.

وی افزود: این هویت‌های پنهان می‌توانند محتوای برهم زننده آرامش افکار و اذهان تولید کرده و در جامعه وسیع مخاطبین فضای مجازی منتشر کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگرچه حتی هویت‌های آشکار می‌توانند با انتشار افکار وایده‌های بعضاً غیرعلمی، غیر اخلاقی و غیر اصولی خود تأثیر به‌سزایی در تغییر نگرش‌ها و باورهای جامعه داشته باشند، اما بخش اعظمی از محتواهای تولید شده و منتشر شده توسط هویت‌های پنهانی است که آگاهانه یا ناآگاهانه، نگرش‌ها و باورهای مخاطبین را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تنها راه مقابله با این هجمه‌های پنهان و آشکار، افزایش سطح سواد رسانه‌ای در جامعه است.

رادمنش با تأکید بر لزوم ایجاد ساختار حکمرانی داده در فضای مجازی، تصریح کرد: حکمرانی داده نه به معنای کنترل و ورود به حریم خصوصی افراد است، بلکه در حقیقت وظیفه‌ای تنظیم‌گر ایفا می‌کند تا افراد در فضای مجازی در چارچوب قانون و اخلاق انسانی در هر نقطه‌ای از جهان گام بردارند.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات به عنوان دستگاه متولی، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات و ارتباط با جهان را به سرعت به پیش می‌برد.

دبیر شورای فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: قریب ۹۹ درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان هم‌اکنون به اینترنت پرسرعت متصل هستند و این کار بزرگی بوده که از گذشته آغاز شده و در این دولت با سرعت ادامه پیدا کرد.

رادمنش به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر فیبر نوری اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی فیبر نوری شهری در شهرهای استان آغاز شده و سه شهر دهدشت، گچساران و چرام در مراحل پایانی قرار دارند.

وی تصریح کرد: اینکه بگوییم که وظیفه مهم آگاهی‌بخشی در فضای مجازی بر عهده یک ارگان خاص است اشتباه است، برای این مهم، همه ارکان جامعه مخصوصاً خانواده‌ها لازم است توجه کافی به این مهم داشته باشند.

دبیر شورای فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز فرزندان ما در خانه و در جلوی چشم ما مهم‌ترین قربانیان کم آگاهی در فضای مجازی هستند که لازم است با یک همت و جهاد همگانی به این موضوع حیاتی جامعه توجه ویژه داشته باشیم.

رادمنش افزود: به پدران و مادران عزیز توصیه می‌کنم قبل از اینکه سیم کارتی را در اختیار فرزندشان قرار دهند، کد ستاره چهار پنج شش مربع (*۴۵۶#) را شماره‌گیری نمایند و اینترنت مخصوص کودکان و نوجوانان را فعال نمایند.

کد خبر 774418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.