مبارزه با پشه آئدس نیازمند عزم جدی است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه پیشگیری مهم‌ترین اقدام برای مقابله با پشه آئدس است گفت: مبارزه با پشه آئدس نیازمند یک عزم جدی است.

مهدی فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: در این راستا سازمان مدیریت پسماند با برگزاری جلسه با ناظران و عوامل مرتبط، انجام اقداماتی فوری و ویژه را در دستور کار خود داده است.

وی افزود: بعضی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان، جمع‌آوری پسماندهای ساختمانی رها شده در سطح کوچه و معابر عمومی و جمع‌آوری لاستیک‌های مستعمل در سطح شهر، شست‌وشو و نظافت جداول روباز، شست‌وشو و گندزدایی ماشین‌آلات جمع‌آوری و حمل پسماند، آهک‌پاشی اطراف مخازن پسماند سطح شهر و آموزش و اطلاع‌رسانی به کارکنان این سازمان است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه پیشگیری مهم‌ترین اقدام برای مقابله با پشه آئدس است، اضافه کرد: مبارزه با پشه آئدس نیازمند یک عزم جدی است.

فدوی تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل جلسه کارگروه اجتماعی و سلامت و خانواده استان، علاوه بر اقدامات فوق، عملیات پاکسازی و جمع‌آوری سرشاخه‌های شهری در تمام مناطق پنج‌گانه به صورت ویژه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: همکاری شهروندان با شهرداری و سایر نهادهای مربوطه به منظور پیشگیری از خطرات پشه آئدس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تاکید کرد: برای افزایش سطح بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوع آلودگی‌های محیطی، شهروندان از ریختن هرگونه پسماند در کانال‌ها و جداول سطح شهر خودداری و ضمن رعایت برنامه زمان‌بندی ساعت ۲۱:۰۰، پسماندها را در کیسه‌های دربسته داخل مخازن پسماند قرار دهند و از رها کردن سرشاخه‌های هرس شده و اقلام حجیم در سطح کوچه و خیابان‌ها اجتناب کنند.

کد خبر 774395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.