راه‌اندازی ۱۷ کد رشته در دانشگاه یاسوج به برکت دولت سیزدهم

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ۱۷ کد رشته در دولت سیزدهم به مجموع رشته‌های دانشگاه یاسوج اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، بهادر کرمی، امروز_ سه‌شنبه، دوم مرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: راه‌اندازی ۱۷ کد رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از اقدام‌های ماندگار دولت سیزدهم در دانشگاه یاسوج بوده است.

وی افزود: تعداد دانشکده‌ها از هفت مورد به ۱۱ مورد رسید، بودجه این دانشگاه امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد دو نیم برابری داشته است و ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفرهای ریاست جمهوری به دانشگاه یاسوج اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: جایگاه دانشگاه یاسوج در رنکینگ‌ها (رتبه‌بندی‌ها) بسیار خوب است به گونه‌ای که در بین دانشگاه‌های جامع سراسر کشور هفتمین دانشگاه در حوزه آموزش است و در تایمز نیز ۶۰ دانشگاه حضور دارند که این دانشگاه رتبه هفدهم را داراست.

وی تصریح کرد: طبق مجوز شورای گسترش آموزش عالی و هماهنگی با سازمان سنجش آموزش کشور، دانشگاه مطابق با ظرفیت‌ها و امکانات موجود، از مهر ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی در رشته‌های «حقوق»، «مهندسی ایمنی و بازرسی فنی در صنایع نفت و گاز» و «علوم ورزشی» دانشجو می‌پذیرد.

کرمی با اشاره به اینکه اخذ رشته‌های جدید در دانشگاه‌ها می‌تواند به توسعه و شکوفایی آموزش عالی و استان نیز کمک کند، خاطرنشان کرد: این اتفاق مهم بر اساس تربیت نیروی انسانی و نیاز منطقه شکل گرفته است و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم با توجه به نیاز منطقه و دانشجویان، رشته‌های جدیدی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه راه‌اندازی کنیم.

وی از دانش‌آموزان هم استانی که در کنکور سراسری (۱۴۰۳) شرکت کرده‌اند برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه یاسوج دعوت کرد.

کد خبر 774378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.