همکاری بیش از پیش پلیس راهور در معابر شهری ارومیه یکی از عوامل کاهش تصادفات

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نقش کم‌رنگ پلیس راهور در معابر شهری و بزرگراه‌ها در جهت کنترل ترافیک شهری و برخورد با سرعت غیرمجاز به عینه مشهود است که همراهی و همکاری بیش از پیش پلیس در این زمینه را می‌طلبد تا شاهد کاهش تخلفات و تصادفات ترافیکی در معابر شهر ارومیه باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، توماج وحیدافشار امروز _سه‌شنبه دوم مرداد_ در جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد فوت نیروی کارگری پیمانکار طرف قرارداد شهرداری بر اثر تصادف در یکی از معابر شهری بودیم، ضمن عرض تسلیت به خانواده معزز ایشان و با توجه به تاکید و تصویب شورا برای استفاده از دستگاه‌های مکانیزه در بزرگراه‌ها و خیابان‌های پرتردد و نیز برای جلوگیری از اتفاق‌های مشابه باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی افزود: در برخی موارد عدم استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه در بزرگراه‌ها موجب ایجاد مشکلات متعدد برای همکاران و زحمت‌کشان شهرداری شده که ضرورت توجه به ایمنی همکاران باید در اولویت کاری قرار داده شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: دو تصادف منجر به فوت و ۱۰ حادثه جرحی شدید در روزهای اخیر در معابر شهر ارومیه اتفاق افتاده که علل این تصادفات باید مورد مطالعه و کار کارشناسی قرار بگیرد.

وحید افشار تصریح کرد: نصب و افزایش دوربین‌های کنترل سرعت و تجهیز اتاق مانیتورینگ و کنترل ترافیک و نیز نصب علائم ترافیکی می‌تواند تا حدودی میزان حوادث و تصادفات داخل شهری را کاهش دهد.

وی ادامه داد: نقش کم‌رنگ پلیس راهور در معابر شهری و بزرگراه‌ها در جهت کنترل ترافیک شهری و برخورد با سرعت غیرمجاز به عینه مشهود است که همراهی و همکاری بیش از پیش پلیس در این زمینه را می‌طلبد تا شاهد کاهش تخلفات و تصادفات ترافیکی در معابر شهر ارومیه باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه قضائی برای برخورد با رانندگان متخلف خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه قضائی برای برخورد با رانندگان متخلف و اعمال جرایم قضائی سنگین برای متخلفین می‌تواند کنترلی بر تصادفات منجر به فوت و خسارات جانی و مالی باشد.

وی در پایان با انتقاد از به نتیجه نرسیدن تغییر و تحول زمین‌های ارتش و از بین رفتن فضای سبز داخل آن بر اثر عدم‌حفاظت و نگهداری عنوان کرد: علیرغم حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور در شهر ارومیه و علیرغم برنامه‌ریزی قبلی برای بازدید از اراضی لشکر ۶۴ ارومیه، متأسفانه نه تنها بازدیدی صورت نگرفت بلکه تصمیمات قابل قبولی برای تعیین تکلیف این اراضی انجام نشد و در این راستا ارتش همکاری نمی‌کند و با فرصت سوزی موجبات از بین رفتن سرمایه شهر می‌شود.

کد خبر 774374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.