نیروگاه‌های کشور با حداکثر قدرت در حال تولید برق هستند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های کشور با حداکثر قدرت در حال تولید برق هستند، گفت: در حاضر بیش از هشت هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید با میانگین پیشرفت ۴۰ درصد در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تأمین برق کافی و پایدار برای جامعه، اقتصاد و صنعت یکی از نیازهای اساسی هر کشور است و در ایران نیز، برق به عنوان منبع انرژی حیاتی در توسعه و رشد اقتصادی بسیار اهمیت دارد.

همچنین برای تأمین نیازهای روزافزون برق در ایران، سازمان توانیر و دولت در طرح‌ها و برنامه‌هایی برای افزایش ظرفیت تولید برق در آینده فعالیت می‌کنند. این طرح‌ها شامل احداث نیروگاه‌های جدید با استفاده از منابع متنوع انرژی همچون گاز طبیعی، نفت، زغال سنگ، انرژی هسته‌ای، باد و آب است.

امیر دودابی‌نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به استقرار گنبد حرارتی و افزایش شدید دما در کشور اظهار کرد: به‌طور متوسط به ازای هر یک درجه افزایش دما حدود ۱۸۰۰ مگاوات به تقاضای مصرف برق در کشور افزوده می‌شود. به همین دلیل تولید روزانه نیروگاه‌ها هم‌اکنون به بیش از ۱.۲ میلیارد کیلووات ساعت رسیده است، در حالی که طی یک روز مشابه در فصل غیرتابستان این رقم حدود ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه مصرف برق به دلیل گرمای هوا بیش از ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: در حوزه تولید نیز به ازای هر یک درجه افزایش دما هوا افزون بر ۰.۷ درصد از ظرفیت قابل تولید یک توربین گاز کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 774370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.