اطلس جامع محیط زیست آذربایجان شرقی تهیه شود

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر تهیه اطلس جامع محیط زیست و منابع طبیعی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل صبح امروز _سه‌شنبه دوم تیر_ در جمع مدیران سازمان حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی، اظهار کرد: براساس آموزه‌های دین اسلام حفاظت از محیطی که انسان در آن حیات دارد الزامی است و همه باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره اسامی بعضی سوره‌های قرآن که به نام موجودات زنده در خلقت و حیوانات است و روایات متعدد از ائمه معصومین علیهم السلام در این زمینه، افزود: آگاهی بخشی به جامعه و افزایش دانش عمومی در برابر محیط زیست بخشی از وظایف نهادهای اطلاع رسانی و فرهنگی است و باید محتواهای آموزشی در این زمینه تولید شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به اکتشافات و استخراج معادن، خاطرنشان کرد: استفاده از مواهب خدادادی ضرورتی انکارناپذیر است، اما در این میان اهتمام به حفظ محیط زیست نیز بسیار حائز اهمیت بوده و معدن‌کاران و حافظان منابع طبیعی باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

حجت‌الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه تریبون نماز جمعه هم در ارتقای آگاهی عمومی در زمینه محیط زیست بسیار مؤثر است، گفت: فعالان محیط زیست و مدیران ارشد استان در این حوزه دغدغه‌های خود را با مردم در میان بگذارند و آنها را برای همراهی بیشتر بسیج کنند.

در این دیدار مدیران محیط زیست استان با تشریح عملکرد این سازمان و ارائه گزارش از بخش‌های مختلف نکته نظرات خود را برای اثرگذاری و حفاظت از محیط زیست در استان مطرح کردند.

کد خبر 774287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.