۴ هکتار از پوشش‌های گیاهی و مراتع رودآباد سمیرم در آتش سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حدود چهار هکتار از پوشش‌های گیاهی، علوفه‌ای یکساله و بخشی از مراتع حاشیه جاده روستای رودآباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم، در آتش سوخت و متحمل خسارت شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اطفای حریق در مراتع حاشیه جاده روستای رودآباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم، اظهار کرد: وقوع حریق ساعت ۱۷:۰۰ بعدازظهر امروز در بخشی از مراتع حاشیه جاده این روستا اتفاق افتاد که پس از دو ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی، بسیج و نیروی انتظامی، آتش‌نشانی روستای چهارراه، بخشداری، دهیاری و تیم‌های محلی حریق مهار شد.

وی ارزیابی علل حادثه را بی‌احتیاطی در رها کردن ته سیگار در کنار جاده روستای رودآباد شهرستان سمیرم دانست و افزود: به علت وزش تندباد، شدت گرما حریق گسترش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عامل ۹۵ درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی عوامل انسانی و بی‌احتیاطی بیان کرد و گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد سریع به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسئولان محلی اطلاع‌رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

کد خبر 774210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.