مشارکت دانشجویان ۱۱۰ کشور در دومین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) از مشارکت دانشجویان ۱۱۰ ملیت و کشور جهان در دومین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سیدعلی قاسم‌زاده امشب _دوشنبه یکم مرداد_ در مراسم افتتاحیه دومین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار کرد: امروز دیپلماسی ورزشی یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر برای تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی بین ملت‌ها و کشورهای مختلف است.

وی افزود: این دیپلماسی ورزشی موجب تقویت فرهنگ پایداری، صلح و روابط مبتنی بر احساس و قلوب ملل می‌شود و فرهنگ برابری و برادری را بین ملت‌های مختلف جهان رشد داده و اشاعه می‌دهد.

دبیرکل دومین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش ویژه المپیادهای ورزشی با حضور دانشجویان خارجی و غیرایرانی گفت: دانشجویانی که از کشورهای مختلف وارد کشورمان شدند، سعی می‌کنند از رهاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران بهترین استفاده را ببرند و ما هم امروز این المپیاد را برای تقویت نشاط و همدلی آن‌ها برگزار می‌کنیم.

قاسم‌زاده ادامه داد: دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در عرض دو سال میزبان دو رویداد فراملی ارزشمند با محوریت حضور دانشجویان خارجی بوده که نخستین آن برگزاری جشنواره فرهنگ ملل بوده است و امروز شاهد برپایی دومین رویداد بزرگ با حضور دانشجویان بین‌الملل و غیرایرانی هستیم.

وی یادآور شد: در این جشنواره شاهد حضور بیش از ۱۰۰۰ دانشجو از ۱۱۰ ملیت و کشور جهان هستیم که در ۴۸ دانشگاه معتبر جمهوری اسلامی ایران تحصیل می‌کنند و برای میزبانی از چنین رویدادی سجده شکر بر درگاه خداوند می‌ساییم.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان قزوین موفقیت علمی، فرهنگی و ورزشی دانشجویان بین‌الملل حاضر در این المپیاد را آرزو کرد و گفت: دانشجویان غیرایرانی باید بتوانند پیام‌آوران آشتی، صلح، برابری و برادری در عرصه‌های فراملی باشند و انتظار داریم این دانشجویان سفیران فرهنگی ایران اسلامی در کشورهایشان باشند و در شکل‌گیری تمدن جهانی اسلامی نوین نقش ایفا کنند.

کد خبر 774196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.