تابستانی داغ در انتظار اصفهانی‌ها است/ الزام کاهش تا ۶۰ درصدی مصرف برق ادارات اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بررسی الگوهای جوی و خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا بیانگر ماندگاری و حاکمیت الگوهای گرم تابستانه تا پایان مرداد ماه بر روی استان خواهد بود.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره افزایش میانگین دمای فراتر از نرمال در مناطق مرکز، جنوب و غرب بین دو تا سه درجه سانتی گراد فراتر از نرمال پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: این افزایش دمای فراتر از نرمال در کمینه دمای شبانه روز محسوس‌تر خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی شده است تا اواخر هفته به علت افزایش گرادیان فشار، وزش باد شدید و تند بادهای لحظه‌ای و گرد و خاک در مناطق شمالی، شرق و مرکزی استان و خیزش کانون‌های گرد و خاک کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی استمرار یابد که متناسب با این شرایط اطلاعیه‌های مرتبط با کاهش انتشار آلاینده‌ها و گرد و غبار و ابلاغ توصیه‌های بهداشتی و سلامت به بخش‌های مرتبط ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: همچنین پیش بینی شده از روز جمعه تا وقت دوشنبه هفته آینده یازدهم مرداد با ماندگاری توده هوای گرم و افزایش میانگین دما دوتا چهار درجه سانتی‌گراد شرایط افزایش دما تداوم یابد.

وی تصریح کرد: به منظور آمادگی دستگاه‌های ذی‌ربط جهت پیشگیری از وقوع مخاطرات محتمل و تأمین پایدار برق و آب جلسه ستاد مدیریت بحران استان روز جاری با حضور اعضا تشکیل و در جهت مواجهه با شرایط فوق تمهیدات لازم اجرایی شده است.

شیشه فروش گفت: مقرر شده تست شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای و شرکت‌های آب و فاضلاب با تشکیل تیم‌های فنی و عملیاتی مدیریت بحران نسبت به اجرایی کردن طرح‌های کاهش خطر، ارائه آموزش‌های لازم به مشترکان جهت رعایت الزامات مصرف بهینه آب و برق و اعمال نظارت‌های میدانی از وضعیت رعایت الزامات صرفه‌جویی در ادارات، بانک‌ها صنوف تجاری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدام کنند و نیز اجرای موارد زیر تاکید شد.

وی اظهار کرد: تقویت تجهیزات و تانکرهای آبرسانی سیار در مناطق کم آب و روستاها و مناطق عشایری، نظارت بهداشتی توسط شبکه‌های بهداشت و درمان در مراحل آبرسانی سیار، نصب تجهیزات کاهنده مصرف آ ب در تأسیسات داخلی ادارات و نصب مخازن ذخیره استراتژیک آ ب در ادارات، جلوگیری از هر گونه هدر رفت آ ب از شبکه‌های فرسوده آ ب شرب و فضای سبز در اماکن عمومی پارک‌ها، ادارات، صنوف با بازسازی به موقع شبکه‌ها و رفع نواقص، نصب سایه‌بان بر روی کولرها و انجام تعمیرات پیشگیری از استفاده از آ ب شرب برای شستشوی خودروها، حیاط منازل و ادارات تاکید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: آبیاری شبانه به فضاهای سبز شهری و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، کاهش ۳۰ درصدی مصارف برق در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی مصرف در ساعات غیر اداری نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰، اعمال نظارت ادارات بر خاموش بودن سیستم‌های روشنایی و سرمایشی پس از اتمام ساعات اداری و روزهای تعطیل، رعایت دمای متعارف ۲۴ درجه در ادارات و فضاهای مسقف در تمام بخش‌های مصرف تاکید به استفاده از نور خورشید برای روشنایی و تعویض لامپ‌های پر مصرف با کم مصرف، تاکید به تمام ادارات و صنایع جهت استفاده از ظرفیت دیزل ژنراتورهای برق اضطراری در ساعات ۱۱ الی ۱۳ ضروری است.

وی اضافه کرد: همچنین به واحدهای صنفی به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میوه فروشی‌ها، مغازه‌های لوستر و عموم مشترکان برق، تاکید شده است که نسبت به رعایت اصول صرفه‌جویی در مصارف برق با اولویت موارد زیر اقدام و اتاق اصناف و شرکت‌های برق نظارت لازم در این مورد معمول دارند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: استفاده از لامپ‌های کم مصرف و ال ای دی، استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتیگراد، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و غیر ضروری، بکارگیری دیزل ژنراتورها توسط واحدهای تجاری بزرگ و پاساژها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خاموش کردن لوازم برقی غیر ضروری در ساعات اوج مصرف ۱۱ الی ۱۶ و ۹ الی ۲۳ وجابجایی ساعات کاری صنوف از ساعات اوج مصرف ظهر گاهی به سایر ساعات ممکن با برنامه‌ریزی اتاق اصناف اجرایی خواهد شد.

کد خبر 774167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.