نظارت هوشمند بر فرایند سرویس‌دهی مدارس در اصفهان/ آماده انتقال تجربیات به سایر شهرها هستیم

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر با اتخاذ تدابیر و بررسی کارشناسی موضوع سرویس مدارس، با نظارت هوشمند بر فرایند سرویس‌دهی، به‌عنوان شهر پیشرو در کل کشور است، به‌گونه‌ای که سایر شهرها تقاضای در اختیار قراردادن تجربیات را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد پرورش امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در جلسه کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با موضوع سامانه سفیر مهر (ویژه سرویس مدارس) اظهار کرد: طبق آئین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزی شخصی که می‌خواهد در حوزه حمل‌ونقل عمومی خدمت کند، حتماً باید حداقل ۲۳ سال سن داشته باشد.

وی افزود: کمرنگ‌شدن نقش آموزش و پرورش در آئین‌نامه جدید ابلاغی به عنوان ذی‌نفعان اصلی از موضوعاتی بود که مورد اعتراض این سازمان قرار گرفت و با مصوبه شورای ترافیک استان این نقش پایدار ماند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تاکید کرد: درخواست سرویس در مدارس شهر اصفهان صرفاً باید در سامانه سفیر مهر ثبت گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مطالبه و درخواست‌هایی با موضوع سرویس مدارس در سطح شهر وجود دارد، از این‌رو دو رویکرد در این زمینه وجود دارد، یکی رها کردن موضوع و دیگری پاسخگویی به این مطالبه است.

پرورش ادامه داد: در برخی شهرها موضوع به حال خود رها شده است و عملاً شهرداری‌ها وارد موضوع نمی‌شوند، اما در اصفهان با وجود زحمات سازمان تاکسیرانی، موضوع را با تمام جزئیات بررسی و سعی در ارائه خدمات بهینه دارد تا از هرج و مرج در شهر جلوگیری شود و شرکت‌ها و رانندگان با حساسیت بیشتری در راستای مشتری مداری گام بردارند.

وی گفت: روال در حال حاضر شهر اصفهان متفاوت‌تر از سایر شهرها است و این تفاوت در ساماندهی سرویس مدارس و نظارت هوشمند بر عملکرد شرکت‌ها است، در حالی که سازمان تاکسیرانی شهرهای بسیاری به موضوع سرویس مدارس ورود نمی‌کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه سفیر مهر در راستای الکترونیکی‌شدن فرایند درخواست سرویس مدارس طراحی شد، تاکید کرد: طبق مصوبه کار گروه ویژه حمل‌ونقل، متقاضیان سرویس مدارس باید مبلغی را به‌عنوان پیش پرداخت، در سامانه سفیر مهر پرداخت کنند که در سال‌های گذشته شرکت‌های حمل‌ونقل این پیش پرداخت را دریافت می‌کردند، اما رسانه‌ای نمی‌شد.

پرورش با اشاره به دریافت پیش پرداخت از متقاضیان سرویس مدارس گفت: از ابتدای تیر سال جاری عنوان شد که متقاضیان می‌توانند جهت قطعی شدن ثبت نام مبلغ پیش‌پرداخت را واریز کنند و هم‌اکنون نیز زمان برای واریز ادامه دارد، بنابراین اجباری در پرداخت‌ها از ابتدا وجود نداشت.

وی با بیان اینکه مشکلات آئین‌نامه ابلاغی حمل‌ونقل دانش‌آموزی در جلسات متعدد مطرح شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا برای اصفهان یک آئین‌نامه جامع و کامل تدوین و توسط مراجع ذیصلاح تصویب شد.

وی اضافه کرد: شورای ترافیک، کارگروه ویژه حمل‌ونقل را تشکیل داده است و این کارگروه امر سیاست‌گذاری و نظارت بر فرایندها را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سرویس مدرسه مسئولیت زیاد و سنگینی برای تاکسی‌ها دارد، تصریح کرد: سال گذشته حدود ۷۰۰۰ سرویس مدرسه در این کلان‌شهر فعالیت می‌کرد، اما تنها تعداد ۷۰۰ دستگاه تاکسی‌ها در این امر فعالیت می‌کرد.

کد خبر 774165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.