اجرای ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اجرای بیش از ۶۰۰ کیلومتر از عملیات طرح فیبرنوری منازل و کسب وکارها در ۱۱ شهر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات استان، قاسم جلیلی‌نژاد از اجرای بیش از ۶۰۰ کیلومتر از عملیات طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۱۱ شهر استان خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت طرح ملی توسعه شبکه ارتباطی مبتنی بر فیبرنوری افزود: پروژه فیبر نوری در ۱۱ شهر استان آذربایجان‌غربی در حال اجرا است و تاکنون بیش از ۶۳۰ کیلومتر حفاری انجام و سه هزار و ۵۷۰ سرپست نوری (FAT) در معابر شهری نصب و بیش از ۶۰۰ کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: پروژه فیبر نوری منازل، کسب و کارها، یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه ملی اطلاعات است که مکلف به ایجاد بیش از ۶۵۰ هزار پوشش فیبر نوری در سراسر استان آذربایجان‌غربی است.

جلیلی‌نژاد با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان آذربایجان‌غربی پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری در کشور بوده، تصریح کرد: به‌زودی اجرای پروژه در بقیه شهرهای استان نیز آغاز می‌شود و توافقنامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمام شهرهای استان آذربایجان غربی امضا شده است.

کد خبر 774142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.