اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی برای ایمن‌سازی بزرگراه شهید آقابابایی؛ پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۹۶ درصدی احداث حفاظ ایمنی و بتنی در بزرگراه شهید آقابابایی خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به احداث حفاظ ایمنی و بتنی در بزرگراه شهید آقابابایی اظهار کرد: تأمین ایمنی راه‌ها برای جلوگیری از انحراف وسایل نقلیه از مسیر اصلی و خطر برخورد با موانع جاده‌ها و سایر خطرات جانبی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: ایمنی راه‌ها زمانی تأمین می‌شود که طراحی و حفاظت صحیح مانع خسارات جانی، مالی و صدمات وارد به وسایل نقلیه منحرف شده را به حداقل رساند و موجب برگشت آن‌ها به مسیر اولیه برای ادامه حرکت شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تاکید کرد: پروژه احداث حفاظ ایمنی و بتنی در بزرگراه شهید آقابابایی موجب جلوگیری از نور مستقیم چراغ خودروها از باند مقابل، افزایش ایمنی مطابق با آئین‌نامه‌های جدید و جلوگیری از خسارت‌های غیر قابل جبران، جلوگیری از انحراف و ورود خودروها به مسیر مخالف در هنگام برخورد با گاردریل‌های قدیمی است.

اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی برای ایمن‌سازی بزرگراه شهید آقابابایی

صیرفی‌نژاد گفت: هزینه نگهداری جداکننده‌های بتنی در مقایسه با گاردریل بسیار کمتر است و خسارت خودروها در اثر برخورد با جداکننده‌های بتنی بسیار کمتر از برخورد با گاردریل است.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۶ درصدی احداث حفاظ ایمنی و بتنی در بزرگراه شهید آقابابایی (حدفاصل خیابان جی تا پل اطشاران) ادامه داد: برای اجرای این پروژه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: احداث حفاظ ایمنی و بتنی در بزرگراه شهید آقابابایی به طول ۲۰۰۰ متر و ارتفاع یک متر و ۴۰ سانت از ابتدای محدوده این منطقه در خیابان جی تا پل اطشاران در مدت زمانی چهار ماه انجام شده است و به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صیرفی‌نژاد گفت: ایمنی تردد وسایل نقلیه یکی از اصولی‌ترین مبانی در مهندسی ترافیک و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل است.

کد خبر 774139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.