جمع نذورات حسینیه اعظم زنجان ۲۲۲ میلیارد ریال شد

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: جمع نذورات حسینیه اعظم زنجان ۲۲۲ میلیارد ریال شد.

علیرضا فیروزفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در سال‌جاری نیز خیل عظیم صاحبان نذورات نقدی و قربانی، ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) در بالاترین درجات به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به نذورات اهدایی به حسینیه اعظم زنجان گفت: کل ذبح قربانی به تعداد ۸۱۳ رأس که شامل ۱۲ رأس دام سنگین بوده و تعداد ۱۷۵ رأس از این آمار به صورت ذبح قربانی نیابتی انجام شده است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان افزود: تحویل دام زنده به تعداد یک هزار و ۶۵۱ رأس که تا تاریخ انتشار این گزارش از کل دام تحویلی تعداد یک هزار و ۴۹۵ رأس به مبلغ متوسط هر رأس ۵۷ میلیون و ۵۶۶ میلیون ریال به فروش رسید که در مجموع به ارزش ۸۶ میلیارد و ۶۱ میلیون ریال بوده است.

فیروزفر اضافه کرد: نذر قربانی به صورت پرداخت نقدی به تعداد یک هزار و ۵۷۳ رأس به ارزش کل ۵۳ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال است که به صورت متوسط برای هر قربانی بالغ بر ۳۳ میلیون و ۷۷۴ هزار ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه نذورات جمع‌آوری شده در جایگاه‌های نذورات ۷۵ میلیارد ریال بوده است، افزود: وجه حاصل از فروش آلایش قربانی‌های ذبح شده هفت میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال و وجه حاصل از فروش طیور اهدایی را ۲۵۸ میلیون ریال بوده است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: با توجه به اقلام مذکور کل مبلغ حاصل از نذورات نقدی، فروش احشام زنده مبلغ ۲۲۲ میلیارد و ۱۱ میلیون ریال برآورد شده است که این مبلغ در امور عمرانی، تملکات، برگزاری مراسم، فعالیت‌های فرهنگی و امور اجرایی مسجد هزینه می‌شود.

کد خبر 774130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.