بودجه دولتی برای رسیدگی به مشکلات محدود است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: بودجه دولتی برای رسیدگی به مشکلات محدود است و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امروز _دوشنبه یکم مرداد- در دیدار با معلولین و مسئولان بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در اوایل پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادغام دستگاه‌های حمایتی تحت عنوان کمیته امداد و بهزیستی بود که برای کمک و یاری به نیازمندان در سطح کشور تشکیل شد.

وی با تاکید بر خدمت به محرومان اضافه کرد: از جمله مسائل مهم مدیران، رؤسا و مسئولان استان باید حمایت از نیازمندان و محرومان باشد که از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: بودجه دولتی برای رسیدگی به مشکلات محدود است و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیرین می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف کارکنان در راه خدمات به محرومان و نیازمندان جامعه، باید رضایت خداوند متعال و تکریم ارباب رجوع باشد، ادامه داد: در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، در این خصوص به تکریم و کرامت توجه شده است و بهزیستی نیز بر این اساس فعالیت دارد.

خاتمی با بیان اینکه در شرایط کنونی نگهداری سالمندان با مشکلات بسیار دشوار شده است، گفت: افزایش امید به زندگی، طول عمر انسان‌ها را افزایش داده و از سوی کاهش زادو ولد نیز کاهشی شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کاهش جمعیت یکی از برنامه‌های دشمنان است، ادامه داد: فرزندآوری مورد توجه باشد، هر چند برخی‌ها معتقدند شرایط اقتصادی مسئله‌دار شده اما به فرموده قرآن، خداوند روزی‌رسان است.

روح‌الله خدابنده‌لو، مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بازه زمانی سی‌ام تیر تا پنجم مرداد سال‌جاری به نام هفته بهزیستی با شعار "نهضت حسینی، خدمت مردمی" نام‌گذاری شده است.

روح‌الله خدابنده‌لو با اشاره به اینکه برنامه‌های متعددی در این ایام اجرا خواهد شد، اضافه کرد: در این ایام ۱۲۹ مسکن و طرح اشتغالزایی افتتاح می‌شود که ۱۱۹ مورد آن مربوط به اشتغال است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سال گذشته ۱۵۰ واحد مسکن به مددجویان واجد شرایط واگذار شده است و در سه ماهه اول سال جاری نیز ۱۰ واحد واگذار شده است.

خدابنده‌لو به حوزه توانبخشی اشاره کرد و گفت: در این حوزه در حال حاضر ۱۹۳۳۱ پرونده معلولیت ثبت شده است و ۹۱ درصد این افراد از معلولین مستمری بگیر سازمان هستند.

وی در ادامه افزود: تعداد کارت‌های صادر شده برای معلولین در سه ماه اول سال ۵۸۰ عدد بوده و تعداد مددجویان بهره‌مند از کمک هزینه کاشت حلزون در سال گذشته ۱۳۷ مورد ثبت شده است.

کد خبر 774121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.