استمرار آلودگی هوا در ۲ شهر استان مرکزی

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک و شازند همچنان و برای چندمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علیرضا محرابیان ظهر امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱:۰۰ امروز به ۱۰۹ رسید که نشان‌دهنده کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک و شازند در ساعت ۱۱ صبح امروز به ترتیب به ۱۱۸ و ۱۲۱ رسید که نشان‌دهنده کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس سنی در دو شهر اراک و شازند است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: هوا اراک و شازند همچنان و برای چندمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد.

محرابیان با بیان اینکه آلاینده مسئول در هوای شهرهای اراک و شازند، ذرات کمتر از دو و نیم میکرون است، تصریح کرد: طبق اعلام اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی، جریانات شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور موجب تقویت پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از این نواحی به استان مرکزی و خیزش گردوخاک محلی از نواحی مستعد استان به‌ویژه نواحی حاشیه‌ای تالاب میقان طی امروز می‌شود و وضعیت نامناسب هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پیش‌رو هم ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، اراک یکی از هشت کلان‌شهر آلوده کشور است که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ روز ناسالم را تجربه کرده است.

کد خبر 774109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.