آمادگی ناوگان حمل‌ونقل مسافری کرمانشاه برای جابه‌جایی زوار اربعین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه از آماده‌باش ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین شهری استان برای جابه‌جایی زوار اربعین حسینی (ع) خبر داد و گفت: برای موج بازگشت زوار، پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیط برگشت از مرز خسروی در دستور کار است.

سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین و جابه‌جایی زوار، از آماده‌باش ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری کرمانشاه برای جابه‌جایی زوار خبر داد و اظهار کرد: ۹۹۷ دستگاه سواری، ۸۱۹ دستگاه مینی‌بوس و ۱۷۸ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار آماده هستند.

وی افزود: مقرر شده است سال جاری از ظرفیت مسافربرهای شخصی با نظارت فرمانداری‌ها استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کمبودی به لحاظ ناوگان نداریم، خاطرنشان کرد: به‌نحوی برنامه‌ریزی شده است که در موج رفت به‌ویژه موج برگشت مشکلی برای جابه‌جایی زوار وجود نداشته باشد و معطلی زوار در پایانه مرزی خسروی را شاهد نباشیم.

کهریزی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این ایام جابه‌جایی زوار اربعین به‌نحوی مدیریت خواهد شد که برای تردد مسافران به سایر مقاصد کشور نیز مشکلی از نظر کمبود ناوگان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هر ساله بیشترین دغدغه برای موج برگشت زوار است، تاکید کرد: برای موج برگشت زوار از پایانه مرزی خسروی نیز پیش‌فروش ۷۰ هزار بلیت در نظر گرفته شده است که زمان پیش‌فروش بلیت‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۳۰ درصد از پیش فروش بلیت‌ها مربوط به ناوگان حمل‌ونقل کرمانشاه و ۷۰ درصد ناوگان سایر استان‌ها خواهد بود.

کهریزی با بیان اینکه در ایام اربعین عمده تردد زوار از مرز خسروی مربوط به زوار استان‌های شمالی، شمال غربی و مرکز کشور است، اضافه کرد: آمادگی لازم برای جابه‌جایی زوار در این مسیرها وجود دارد.

کد خبر 774091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.