از رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر تا بازگشت «جناب خان» به تلویزیون

ایمنا از رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر، دانش‌آموزان ایرانی پای‌ثابت چندین المپیاد علمی جهانی، اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور، بازگشت «جناب خان» به تلویزیون، ورود تجهیزات VAR تا آغاز فصل جدید و ایجاد پاتوق‌های سالمندی و کانون‌های تجربه در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر می‌رویم، در ادامه نیز دانش‌آموزان ایرانی پای‌ثابت چندین المپیاد علمی جهانی مطرح شده است، همچنین اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور، بازگشت «جناب خان» به تلویزیون، ورود تجهیزات VAR تا آغاز فصل جدید و ایجاد پاتوق‌های سالمندی و کانون‌های تجربه گامی مهم در جهت توانمندسازی سالمندان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر

برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر

عباس حسنی، سخنگوی رزمایش مرکب امداد، نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر اظهار کرد: با ابتکار نیروی دریایی ارتش برای نخستین بار رزمایش مرکب امداد، نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ خزر اجرا می‌شود، روز گذشته یگان‌های حاضر در این رزمایش از جمله کشتی امداد و نجات فدراسیون روسیه، در منطقه رزمایش حاضر شدند.

وی افزود: روز گذشته نشست هماهنگی و مرور تمرین‌ها انجام شد و امروز بخش عملیاتی و تاکتیکی رزمایش برگزار خواهد شد، این بخش شامل عملیات اطفای حریق، نجات مصدومان کشتی آسیب‌دیده از طریق بالگرد، تمرین عکسبرداری هوایی، آرایش نظامی برای انجام رژه و تمرین تیراندازی انجام می‌شود.

دانش‌آموزان ایرانی پای‌ثابت چندین المپیاد علمی جهانی هستند

دانش‌آموزان ایرانی پای‌ثابت چندین المپیاد علمی جهانی هستند

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: تمام شاخه‌های مهندسی نوین و ابزارهای پیشرفته امروزی مدیون درک عمیق انسان از قوانین حاکم بر طبیعت هستند که توان بهره‌گیری از نیروهای شگرف را می‌دهد؛ خلاقیت انسان امروزی در توسعه ابزارهای پیچیده چیزی فراتر از سعی و خطای او است و پیشرفت دانش‌بنیان فناوری بر مبنای شناخت دقیق دانشمندان از سازوکار برهم‌کنش‌های طبیعی است.

وی افزود: باید برای اندیشه دانشمندان علوم‌پایه به‌ویژه فیزیکدان‌ها احترام قائل بود که با تجربه دریافتیم آنچه شما برای ارضای حس کنجکاوی و دانش‌طلبی خود انجام می‌دهید، موجب رشد جامعه خودتان و جامعه بشری می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه از زمانی ه نخستین دانش‌آموختگان فیزیک در ایران به فعالیت پرداختند، کمتر از یک قرن می‌گذرد، تصریح کرد: در کمتر از حدود چهار نسل جامعه فیزیک ایران رشد قابل‌توجهی داشته است، در حال حاضر آمار رشد مقالات ایران و شاخص میانگین ارجاعات در حوزه فیزیک در وضعیت قابل قبولی در مقایسه با استاندارهای جهانی است.

صحرایی اظهار کرد: برنامه‌ریزان آموزش‌وپرورش از دهه‌های گذشته به ضرورت پیوستن به مسابقات جهانی پی بردند و دانش‌آموزان ایران پای‌ثابت چندین المپیاد علمی جهانی هستند که حاصل آن طی چهار دهه اخیر مدال‌های طلا، نقره و برنز زیادی بوده است؛ ایران در سال ۲۰۰۷ میزبان ۷۸ کشور جهان در سی‌وهشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود که گزارش‌های موجود حاکی از حسن برگزاری این رویداد در ایران است.

وی گفت: دومین میزبانی این رویداد قرار بود در سال ۲۰۲۳ باشد که به‌دلیل کووید ۱۹ به سال جاری موکول شد و در این مسیر وزارت آموزش‌وپرورش به‌عنوان اصلی‌ترین پشتیبان این رویداد از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور

اضافه شدن ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور

جعفر نیکزاد، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه دانش بنیان اظهار کرد: از هشت محصول استراتژیک در حوزه دارو و تجهیزات در اولین رویداد سلامت‌بنیان و ۲۳ محصول در دومین نمایشگاه سلامت بنیان رونمایی شد.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در دومین رویداد سلامت‌محور نسبت به رویداد اول افزود: سازمان غذا و دارو از ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی حمایت ویژه کرده است.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو از تدوین سند حمایت از واحدهای دانش‌بنیان و فرآورده‌های نوآورانه در این دوره مدیریتی خبر داد و گفت: حمایت از محصولات دانش‌بنیان و تسریع در پاسخگویی به این محصولات و تسریع در صدور مجوز آزمایشگاه‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور جز اقدامات اساسی و محورهای فعالیتی اولویت‌دار عملیاتی شد، با توجه به شعار سال ۱۴۰۲ و پیرو حمایت از تولید داخل در دولت سیزدهم، بالغ بر ۴۳ شرکت دانش‌بنیان و هسته فناور در حوزه صنعت آرایشی و بهداشتی اقدام به فعالیت و کسب مجوزهای مربوطه کرده‌اند.

«جناب خان» به تلویزیون بازمی‌گردد؟

«جناب خان» به تلویزیون بازمی‌گردد؟

علاوه بر برنامه‌های جدید شبکه نسیم که بر روی آنتن رفته است، در ادامه قرار است برنامه‌هایی جدید سر از شبکه نسیم درآورند که پخش آن‌ها بعد از ایام محرم و صفر آغاز شود؛ یکی از آن‌ها برنامه «جناب خان» است، عروسک محبوبی که به عنوان یک لبوفروش نخستین بار در سریال نمایش‌خانگی «کوچه مروارید» محصول ۱۳۹۳ حضور پیدا کرد، اگرچه این سریال خیلی مورد استقبال قرار نگرفت، اما باعث آشنایی رامبد جوان با این شخصیت شد؛ رامبد جوان که فصل اول «خندوانه» را روی آنتن برده بود برای فصل دوم از جناب خان استفاده کرد.

حضور جناب‌خان در هر فصل «خندوانه» باعث شد او به عنوان یک عروسک محبوب در دل تمام مخاطبین جا باز کند و به جایی برسد بدون رامبد جوان هم می‌تواند باعث پربیننده شدن یک برنامه شود، همچنان که در بسیاری از اوقات در ایام رخوت «خندوانه» هم توانست برگ برنده این برنامه باشد، همچنان که در چند قسمت کنار برنامه «جام آرزوها» پژمان بازغی بود که همزمان با مسابقات جام ملت‌های آسیا در زمستان سال گذشته روی آنتن رفت.

یک تجربه کوتاه تک قسمتی با «بسته پیشنهادی» و به صورت تماس تلفنی با برنامه «نسیمی شو» داشت، همچنان که این روزها حضور جناب خان در تلویزیون با ساخت یک برنامه اختصاصی، جدّی‌تر از گذشته شده است، البته محمد بحرانی صداپیشه این عروسکِ محبوب که خیلی اهل مصاحبه نیست، ترجیح داد درباره جزئیات این برنامه گفت‌وگویی نکند و به همان لبخند همیشگی‌اش بسنده کرد.

تاج: تجهیزات VAR تا آغاز فصل جدید به طور کامل وارد ایران می‌شود

تجهیزات VAR تا آغاز فصل جدید به طور کامل وارد ایران می‌شود

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پس از نشست هم‌اندیشی با مدیران چهار باشگاه آسیایی اظهار کرد: نشست بسیار خوبی با مدیران استقلال، تراکتور، پرسپولیس و سپاهان برگزار شد، آن‌ها جدا از باشگاه بودن در لیگ برتر، نمایندگان ایران در آسیا هستند، در مورد بازیکنان خارجی بحث شد که استفاده از آن‌ها را به ۶۰ درصد حضور در بازی‌های کل فصل اختصاص دادیم.

وی افزود: سه تا چهار درخواست داشتیم که با آن‌ها موافقت شد، برای تمام باشگاه‌ها این اتفاق می‌افتدف آن‌ها با خاطر جمعی بیشتری به آسیا می‌روند و البته درخواست‌هایی هم داشتند که باید بررسی شود.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: موضوع دوم بحث آرامش ورزشگاه‌ها، سکوها، لیدرها و بلیت الکترونیکی بود که مفصل درباره آن بحث کردیم و تلاش می‌کنیم در آینده مجموعه مطمئنی برای آموزش مسابقات داشته باشیم.

تاج اضافه کرد: پس از آن هم از اتاق VAR بازدید کردیم که داوران در آن آموزش می‌بینند، در حال حاضر تیم‌های داوری بسیار مجربی داریم که آموزش‌های لازم را دیده و می‌بینندف می‌توانیم از این سیستم استفاده کنیم و در انتظار دستگاه‌ها هستیم، چند دستگاه هم وارد کشور شده است و تا آغاز لیگ پروسه ورود تمام دستگاه‌ها تکمیل می‌شود.

پاتوق‌های سالمندی و کانون‌های تجربه، گامی مهم در جهت توانمندسازی سالمندان

پاتوق‌های سالمندی و کانون‌های تجربه، گامی مهم در جهت توانمندسازی سالمندان

کمال حیدری، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در کارگاه توانمندسازی رابطین کانون‌های تجربه اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم سالمندی خوب و موفقی در کنار اعضای خانواده و محلات مختلف داشته باشیم، به ایجاد پاتوق‌های سالمندی در محلات مختلف و کانون‌های تجربه روی آورده‌ایم.

وی با بیان اینکه اصفهان در حال حرکت به سمت سالمندی است و با آمار ۱۳ تا ۱۴ درصدی سالمندی، هزاروصدوچهاردهمین شهر سالمند جهان هستیم، افزود: چهار بعد سلامت، شامل سلامت جسم، روان، اجتماعی و معنوی در راستای داشتن سالمندی موفق باید مد نظر قرار داشته باشد.

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: کارگاه توانمندسازی رابطین کانون‌های تجربه در روز پایانی تیر در خانه کرامت برگزار می‌شود.

کد خبر 774052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.