هیچ نهادی به‌تنهایی توان مقابله با آسیب‌های اجتماعی را ندارد

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: هیچ نهادی به‌تنهایی توان مقابله با آسیب‌های اجتماعی را ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی ظهر امروز _دوشنبه یکم مرداد _ در کار گروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی با آثار سو، کارکرد خانواده و جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و برنامه‌ریزی برای رفع و کاهش آسیب‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: پرداختن به تمام آسیب‌های اجتماعی مهم بوده و برنامه‌ریزی هم‌زمان برای تمام آن‌ها ضروری است.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مجموعه وسیعی از برنامه‌ها و فعالیت‌ها را در بخش‌های مختلف جامعه در بر می‌گیرد و هیچ نهاد خاصی نمی‌تواند متولی آن در همه ابعاد باشد.

ناهیدی اضافه کرد: نقش هر یک از دستگاه‌ها در جای خودش در حوزه پیشگیری، مقابله و درمان ضرورت دارد.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق باشیم که در تمام ابعاد به رفع آسیب‌ها بپردازیم.

معاون استاندار خراسان شمالی انجام کار فرهنگی، آموزش و افزایش سواد سلامت را در این زمینه مورد توجه قرار داد و گفت: اطلاع‌رسانی یک سرمایه‌گذاری است و اطلاع نسبت به محور سلامت، پیشگیری و آگاهی افراد مهم است.

به گزارش ایمنا، در این نشست موضوعات محور راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی، راه‌اندازی بازارچه عرضه کالا برای بانوان سرپرست خانوار، ساماندهی سگ‌های ولگرد و رفع نگرانی‌های حوزه بهداشت و آسیب‌های ناشی از آن، اقدامات در راستای طرح جوانی جمعیت مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 774032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.