پاریس میدان سختی برای تکواندو است

کارشناس تکواندو گفت: رقابت‌های تکواندو در بازی های المپیک به دلیل حضور بهترین های دنیا در بالاترین سطح فنی برگزار می شود و کسب مدال در این رویداد سخت و دشوار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کاظم نیک‌سرشت به ارزیابی حضور تیم ملی در المپیک پرداخت و اظهار کرد: بازی‌های المپیک به دلیل آنکه هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، جذابیت‌های خاص خودش را دارد که برای ورزشکاران در هر رشته‌ای اهمیت دوچندانی دارد. از سوی دیگر حضور در رویداد بزرگ برای هر کشوری افتخار محسوب می‌شود. کشورها بهترین نخبگان ورزشی خود را روانه این کارناوال و رویداد بزرگ می‌کنند تا بتوانند در کنار به نمایش گذاشتن برجسته‌ترین چهره‌های ورزشی، در حوزه‌هایی نظیر اقتصاد و مطرح کردن دیگر توانایی‌های کشورشان به نوعی نمایش مفید و ارزنده داشته باشند.

وی افزود: در این میان کشورمان نیز با توجه به ظرفیت و امکانات موجود از یک‌سو و توانمندی و استعداد ورزشکاران موفق به کسب ۴۰ سهمیه در رشته‌های مختلف شد. تکواندو نیز در این میان با وجود آنکه نسبت به رقبا و مدعیان اصلی جهانی برنامه کسب سهمیه خود را تقریباً یک سال دیرتر آغاز کرده بود، موفق شد عملکرد خوبی داشته و چهار سهمیه کسب کند، البته اینکه برای نخستین بار با دو سهمیه بخش مردان و دو سهمیه بخش بانوان به این بازی‌ها می‌رود، خیلی اهمیت دارد.

این مربی تکواندو با اشاره به سه سال مدیریت هادی ساعی در فدراسیون تکواندو افزود: انتخاب فردی با مشخصات ساعی حرکت نو و جدیدی در تکواندو ایران را در پی داشت. سبک خاصی از مدیریت و راهبرد گام به گام همراه با تمرکز و دقت به همراه اجرای برنامه‌های کاربردی از سوی فردی که خود سکوی قهرمانی جهان و المپیک را تجربه کرده و دوران موفق مدیریتی داشته است، موجب شد تکواندو ایران که پس از دوران طلایی خود در دهه ۸۰، آرام‌آرام به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود، به بهترین شرایط در این مدت زمان کوتاه تبدیل دست پیدا کند.

نیک‌سرشت افزود: چند قابلیت بارز ساعی در مدیریت فعلی فدراسیون از جمله بهره بردن از نخبگان با تجربه و متخصص این رشته و میدان دادن به قهرمانان صاحب ایده از دلایل تغییر شرایط تکواندوست. معتقدم ساعی، رئیس فدراسیون، تکواندو را رهبری کرد. رهبری که با تمام قابلیت‌های لازم و ارزنده موفق شد حواشی پرشمار ابتدای کار را عقیم و در مسیر درست هدایت کند. در کل به جرئت باید گفت ساعی برای برون‌رفت تکواندو از شرایط نامناسب و پیشبرد اهداف سازمانی، گذشت کرد و برای موفقیت فدراسیون تکواندو ایران جنگید.

وی در مورد ارزیابی خود از کادر فنی تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: پس از افول تکواندو ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو، با توجه به اقدامات زیربنایی و میدانی که در این مدت توسط ساعی و رحیمی صورت پذیرفت، تکواندو ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت. در هر دو بخش بانوان و آقایان کادر فنی باتجربه، با درایت و جسور قرار دارند و تکواندوکاران المپیکی در کنار جوان بودن، از پختگی و تجربه لازم برخوردار می‌باشند که می‌تواند در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نتیجه درخوری را برای تکواندو ایران به ارمغان آورد.

کارشناس ورزشی در خصوص تغییرات دولت و انتخاب وزیر ورزش گفت: اینک در دولت جدید ورزش کشور طبق روال گذشته در اختیار سیاسیون قرار می‌گیرد یا دولت جدید به مدیران و نخبگان ورزشی اعتماد می‌کند، نکته‌ای است که برای خیلی‌ها جای سوال دارد. البته سخنان رئیس‌جمهور منتخب حکایت از نگاه تخصصی و علمی به همراه تجربه در واگذاری مسئولیت‌ها دارد.

وی ادامه داد: اگر این مدل مدیریتی لحاظ گردد، به نظر می‌رسد، برای وزارت ورزش از نخبگان ورزشی ملی کشور که عرصه مدیریتی موفق و کارآمد نشان دادند، بهره‌گیری شود. به اعتقاد من ورزش باید از سیاست جدا باشد و در اختیار مدیران ورزشی موفق قرار گیرد. تجربه‌ای که حداقل در یک سال گذشته و حضور کیومرث هاشمی به خوبی عمل کرده و آرامش این روزهای ورزش کشور ثمره همین نگاه است.

نیک‌سرشت تاکید کرد: در سال‌های گذشته مدیریت فدراسیون‌ها به سمت حضور نخبگان ورزشی و قهرمانان برجسته رفته و به‌خوبی هم جواب داده و بسیار موفق بوده است. امیدواریم دولت در این خصوص تصمیمات مدبرانه‌ای را اتخاذ کند تا کیفیت ورزش کشور در یک مدل نو و جدید قرار بگیرد تا بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتری در همه رشته‌ها ورزشی در میادین مختلف دنیا باشیم.

منبع: مهر

کد خبر 774031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.