اراضی پادگان ارتش مشهد یکی از مستعدترین فرصت‌های شهری است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: اراضی پادگان ارتش یکی از مستعدترین و بهترین فرصت‌های شهری است که با اهتمام مدیریت شهری در دوره ششم در اختیار شهر و شهروندان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، ایمان فرهمندی ظهر امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در آغاز صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن تسلیت ایام عزای اهل‌بیت (ع)، اظهار کرد: در ابتدا شایسته است که تقدیر و تشکر ویژه‌ای از هیئت‌های مذهبی داشته باشم، فضای شهر به ویژه در دهه اول ماه محرم، فضای بسیار معنوی و چهره شهر به بهترین شکل ممکن متناسب با ایام عزاداری اباعبدالله (ع) بود.

وی با بیان اینکه به معنای واقعی کلمه، حسینیه‌ای به وسعت یک شهر را در این ایام شاهد بودیم، گفت: یکی از زیباترین جلوه‌ها، ایجاد فضاهای خانوادگی در کنار ایستگاه‌ها و موکب‌های سطح شهر برای عزاداری بود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: اگر نهضت عاشورا همچنان در دل امت مسلمان زنده و در تاریخ ماندگار و ماناست، ریشه در همین پیوند مردمی و پیوست اجتماعی دارد.

فرهمندی در ادامه با اشاره به شصتمین سالگرد تأسیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اظهار داشت: همکاران ما در این حوزه، جزو فعال‌ترین و پرتلاش‌ترین افراد هستند که از نخستین ساعات روز تا آخرین ساعت، هرروز، تعطیل و غیرتعطیل، در سرما و گرما، زیر آفتاب گرم تابستان و سوز برف زمستان، خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را عهده‌دار هستند، ضمن تبریک مجدد، خداقوت ویژه خدمت این عزیزان عرض می‌کنم.

وی گفت: رانندگی در شهر پر ترافیکی مثل مشهد، آن هم برای ساعت‌های طولانی، فعالیتی سخت و دشوار است، علاوه بر این عزیزان، افراد بسیاری در حوزه تعمیر و نگهداری و پشتیبانی فعالیت دارند تا خدمات‌رسانی شایسته‌ای به شهروندان صورت گیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه با اشاره به سی‌ام تیر، سالروز درگذشت خطیب شهیر و واعظ معروف مرحوم شیخ احمد کافی تصریح کرد: ایشان چهره‌ای با اخلاص، مؤمن و مبارز بود که ارادت قلبی ویژه‌ای به امام‌رضا (ع) و حضرت ولی‌عصر (عج) داشت.

وی گفت: ایشان سفارش بسیار ارزشمندی به جوانان داشته‌اند و در باب احترام به پدر و مادر می‌فرمایند که «هر توفیقی که خداوند در زندگی به من داده است، به خاطر احترام به والدین است، شما اگر دنیا و آخرت را می‌خواهید سعی کنید پدر و مادرتان از شما راضی باشد.»

چهارم مرداد، سالروز درگذشت حاج حسین آقا ملک از بزرگترین واقفان کشور، دیگر مناسبتی بود که نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به آن اشاره داشت و افزود: وی انسانی وارسته بود که موقوفات بسیاری در مشهد مقدس دارد که از جمله آنها که در اختیار عموم قرار گرفته، باغ وکیل‌آباد است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری «جهانشهر» گفت: ساماندهی اراضی و انتقال پادگان ارتش، ثمره یک توافق سازنده بین مدیریت شهری، ارتش جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی بود و شایسته است که از زحمات شهردار سابق مشهد هم تقدیر و تشکر داشته باشم.

فرهمندی با بیان اینکه ساماندهی اراضی پادگان ارتش اتفاق ارزشمندی بود که در این دوره به ثمر نشست، اما آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت، افزود: اراضی پادگان ارتش یکی از مستعدترین و بهترین فرصت‌های شهری است که با اهتمام مدیریت شهری در دوره ششم، در اختیار شهر و شهروندان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: شهرداری باید با تعریف بسته‌پروژه‌های مختلف و متنوع، ظرفیت‌های بالقوه این اراضی را به فعلیت برساند تا در کنار ارتقای سطح کیفیت زیست شهری، سرانه‌های شهری هم افزایش پیدا کند.

فرهمندی در ادامه گفت: یکی از موضوعات مطرح شده اخیر، سوال و استیضاح شهردار بوده است، باید توجه داشت که شورای اسلامی شهر، دغدغه ویژه‌ای بابت عملکرد شهرداری دارد و همه پیگیر هستند که به نحوی، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا شهرداری وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

وی افزود: در قالب سوال و تذکر این دغدغه‌مندی را پیگیری کردیم که سرانجام به استیضاح منتج شد، در جلسات مختلف این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام مقرر شد، مسیرهایی که منجر به دغدغه و مشکل در مدیریت شهری شده است، مشخص و برطرف شود.

فرهمندی ادامه داد: شهردار مشهد هم پذیرفت که نکات مدنظر و معضلات و مشکلات اعلامی را در یک بازه زمانی مشخص حل و فصل کند و بر این مبنا، شورای اسلامی شهر نیز نهایت همکاری و کمک را به شهردار و مدیران شهرداری داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم با حل مشکلات، پروژه‌ها در مسیر تکمیل قرار گیرد و در سال پایانی فعالیت شورای اسلامی شهر، جمع‌بندی مؤثری از اقدامات و عملکرد مدیریت شهری دوره ششم داشته باشیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه استیضاح شهردار تا زمان صحت‌سنجی تعهدات مسکوت شده، افزود: باید توجه داشت که این تعهدات، تعهدات جمعی است و نه فردی، امیدواریم با تحول، به سمت تسریع در حل مسائل و مشکلات برویم.

کد خبر 774021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.