آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه یکم مرداد / تردد از هراز ممنوع شد

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور امروز _دوشنبه یکم مرداد_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد از محور هراز مسیر (رفت و برگشت) از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ ممنوع است.

تردد روان در محورهای چالوس و فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت (رفت و برگشت)

محورهای چالوس و فیروزکوه دارای مه‌گرفتگی در ارتفاعات و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه کرج- قزوین محدوده مهرویلا

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج-تهران حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک و گرمدره تا وردآورد

ترافیک سنگین در آزادراه ساوه-تهران حدفاصل رضی آباد تا احمدآباد مستوفی

ترافیک سنگین در بزرگراه تهران-پاکدشت محدوده خاورشهر

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد-طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق-یزد

۳- یزد-دربید

محدودیت‌های تردد

محور هراز (محدوده قلابن)، واقع در استان مازندران از مورخ بیست‌وچهارم اردیبهشت ۱۴۰۳ تا بیستم شهریور ۱۴۰۳، از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ روزهای دوشنبه، هر هفته به غیر ایام تعطیلات رسمی و روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه به‌دلیل اجرای عملیات خاکبرداری و اصلاح شیب ترانشه، از کیلومتر ۶۴.۲ تا ۶۵، محور فوق مسدود و تردد از محورهای جایگزین سوادکوه (فیروزکوه) و کندوان امکان‌پذیر است.

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و ارتفاعات کرمان، شمال و شرق هرمزگان و بعضی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز در بعضی نقاط شمال کردستان و همدان، در ساعات بعدازظهر احتمال رگبار پراکنده وجود دارد و سه‌شنبه تا پنجشنبه در بعضی نقاط واقع در شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال شرق کشور، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی البرز، خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان، رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: از امروز تا پایان هفته در نوار شرقی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز کشور واقع در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، یزد و جنوب غرب کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، گاهی افزایش باد با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف از بعدازظهر وزش باد با احتمال باد و گردوخاک با ۴۳ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف و گردوخاک، گاهی وزش باد با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 774014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.