اختصاص ۲۹ میلیارد تومان از بودجه شهرداری اراک به پارک حیات‌وحش

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه در حال حاضر پارک حیات‌وحش یک محیط آرام و دل‌نشین برای حضور خانواده‌ها است، گفت: سال گذشته هشت میلیارد و در سال جاری ۲۹ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به مجموعه پارک حیات‌وحش اختصاص داده شده است.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: روند نوسازی، بازپیرایی و زیباسازی در پارک حیات‌وحش، رو به جلو و رضایت‌بخش است.

وی افزود: در فاز بعدی جوان‌سازی و افزایش تنوع گونه‌های پارک حیات‌وحش در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه در حال حاضر پارک حیات‌وحش یک محیط آرام و دل‌نشین برای حضور خانواده‌ها است، خاطرنشان کرد: سال گذشته هشت میلیارد و در سال جاری ۲۹ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به مجموعه پارک حیات‌وحش اختصاص داده شده است.

خسروانی تصریح کرد: نصب وسایل بازی کودکان و آبخوری‌های ویژه کودکان از دیگر تغییرات زیبا در پارک حیات‌وحش اراک است.

وی ادامه داد: شورای ششم شهر اراک در راستای توسعه فضاهای تفریحی در اراک توجه ویژه‌ای به مجموعه باغ‌وحش اراک داشته و اعتبارات خوبی طی سه سال اخیر برای این مجموعه در نظر گرفته و مرتب از روند اجرای برنامه‌ها در این مجموعه سرکشی می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک با بیان اینکه در حال حاضر پنج گونه در باغ‌وحش نگهداری می‌شود، گفت: در این مجموعه آموزش‌های استاندارد درباره حیات‌وحش به کودکان ارائه می‌شود.

خسروانی افزود: باغ‌وحش اراک در مساحتی بالغ‌بر ۳۲ هکتار در حال حاضر یک محیط آرام و دل‌نشین برای حضور خانواده‌هاست.

وی ادامه داد: طی سه سال اخیر مشکلات حقوقی با ادارات محیط زیست و منابع طبیعی برطرف شده و مجوز باغ‌وحش نیز دریافت شده است که از اقدامات ارزشمند مدیریت شهری در دوره ششم محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تاکید کرد: از شهرداری در خواست کردیم تا لیست گونه‌ها را با مشخصات در سامانه «عیان» منتشر کند تا شهروندان و دوستداران حیات‌وحش از دارایی‌های باغ‌وحش مطلع شوند.

خسروانی اظهار کرد: این مجموعه در سطح کشور کم‌نظیر است و ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد، بنابراین از همه علاقه‌مندان درخواست می‌کنیم ایده‌ها و پیشنهادات خود را برای توسعه این مجموعه ارائه دهند.

کد خبر 773997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.