دانش‌آموزان ایرانی پای‌ ثابت چندین المپیاد علمی جهانی هستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزان آموزش‌وپرورش از دهه‌های گذشته به ضرورت پیوستن به المپیاد جهانی پی بردند و دانش‌آموزان ایران پای‌ ثابت این مسابقات هستند که حاصل آن طی چهار دهه اخیر مدال‌های طلا، نقره و برنز زیادی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضامراد صحرایی صبح امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در افتتاحیه پنجاه‌وچهارمین المپیاد جهانی فیزیک ۲۰۲۴ که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: همه شاخه‌های مهندسی نوین و ابزارهای پیشرفته امروزی مدیون درک عمیق انسان از قوانین حاکم بر طبیعت هستند که توان بهره‌گیری از نیروهای شگرف را می‌دهد.

وی افزود: خلاقیت انسان امروزی در توسعه ابزارهای پیچیده چیزی فراتر از سعی و خطای او است و پیشرفت دانش‌بنیان فناوری بر مبنای شناخت دقیق دانشمندان از سازوکار برهم‌کنش‌های طبیعی است.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: باید برای اندیشه دانشمندان علوم‌پایه به‌ویژه فیزیکدان‌ها احترام قائل بود که با تجربه دریافتیم آنچه شما برای ارضای حس کنجکاوی و دانش‌طلبی خود انجام می‌دهید، موجب رشد جامعه خودتان و جامعه بشری می‌شود.

صحرایی با بیان اینکه از زمانی که نخستین دانش‌آموختگان فیزیک در ایران به فعالیت پرداختند، کمتر از یک قرن می‌گذرد، اظهار کرد: در کمتر از حدود چهار نسل جامعه فیزیک ایران رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی گفت: در حال حاضر آمار رشد مقالات ایران و شاخص میانگین ارجاعات در حوزه فیزیک در وضعیت قابل قبولی در مقایسه با استاندارهای جهانی است.

صحرایی ادامه داد: برنامه‌ریزان آموزش‌وپرورش از دهه‌های گذشته به ضرورت پیوستن به مسابقات جهانی پی بردند و دانش‌آموزان ایران پای‌ثابت چندین المپیاد علمی جهانی هستند که حاصل آن طی چهار دهه اخیر مدال‌های طلا، نقره و برنز زیادی بوده است.

وی بیان کرد: ایران در سال ۲۰۰۷ میزبان ۷۸ کشور جهان در سی‌وهشتمین المپیاد جهانی فیزیک بود که گزارش‌های موجود حاکی از حسن برگزاری این رویداد در ایران است.

صحرایی افزود: دومین میزبانی این رویداد قرار بود در سال ۲۰۲۳ باشد که به‌دلیل کویید ۱۹ به سال جاری موکول شد و در این مسیر وزارت آموزش‌وپرورش به‌عنوان اصلی‌ترین پشتیبان این رویداد از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.

کد خبر 773988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.