فرصت یک‌ساله دولت برای اصلاح و تجمیع قوانین ایثارگری

مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: دولت طبق برنامه هفتم توسعه مکلف شده است تا طی یک‌ سال آینده اقدامات لازم را در راستای تجمیع، اصلاح و تبیین قوانین حوزه ایثارگری انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حمید توسلی‌کجانی صبح امروز _دوشنبه یکم مرداد_ در همایش حقوق شهروندی و ایثار که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: دولت طبق برنامه هفتم توسعه مکلف شده که طی یک‌سال آینده در راستای تجمیع، اصلاح و تببین قوانین حوزه ایثارگری اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: در راستای انجام این مهم، بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان متولی، شورایی را تشکیل داده که در آن کارگاه‌های مختلفی تعریف شده تا به‌روزرسانی قوانین ایثارگری را انجام دهد. رویکرد سیاست ابلاغی که برای بنیاد در نظر گرفته شده به مسئولان دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده تا در راستای نیازسنجی بر اساس نیازهای آتی ایثارگران اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل حقوقی و معاضدت قضائی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جامعه ایثارگری به سمت سالمندی حرکت می‌کند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر اگر در گذشته استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران در اولویت بوده، امروز این اولویت تغییر کرده است و در همین راستا همه دستگاه‌های حوزه ایثارگری باید پیشنهادهای خود را به کارگروه‌های مربوطه ارائه دهند.‌

توسلی‌کجانی اضافه کرد: در کارگروه‌ها، پیشنهادها با در نظر گرفتن محدودیت منابع مالی، صلاح مملکت و حفظ شأن جامعه ایثارگران بررسی می‌شود و سپس در شورا به منظور اجرا شدن خدمات‌دهی مطلوب به جامعه ایثارگران، مطرح و پالایش خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در احقاق حقوق ایثارگری همت کرده و از حقوق ایثارگری حمایت کنند تا به درستی اجرایی شود، برنامه‌هایی که در برنامه ششم توسعه بوده، در برنامه هفتم وجود دارد تا با اجرای دقیق آن‌ها خدمات مطلوب به جامعه ایثارگران ارائه شود.

قوانین ایثارگری ۳۰ درصد اجرا می‌شود

در ادامه این همایش، رضا ریاحی مشاور معاونت امور حقوقی و مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق بشر و بین‌الملل را برای حاضران تبیین کرد و ادامه داد: امروز ضرورت دارد که جامعه ایثارگران جنایت‌های اخیر اسرائیل علیه کودکان را محکوم کنند.

وی اضافه کرد: جامعه ایثارگران پس از نقش‌آفرینی در دوران هشت سال دفاع مقدس، هیچ مطالبه‌ای از دولت نداشتند، اما قانون‌گذار برای آن‌ها خدمات تعریف کرده است. امروز قوانین ایثارگری ۳۰ درصد اجرا می‌شود که این ضعف است و باید با هماهنگی یکدیگر تلاش کرد تا همه قوانین ایثارگری به صورت کامل اجرا شود.

مشاور معاونت امور حقوقی و مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه امروز همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در اجرای قوانین حوزه ایثارگری و خدمات‌دهی به جامعه ایثارگران تلاش کنند، ادامه داد: باید همه مشکلات جامعه ایثارگران در حوزه‌های مختلف از جمله راه و شهرسازی، مسکن و مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برطرف شود.

ریاحی با اشاره به اینکه باید خدماتی در شأن این قشر معظم جامعه به آن‌ها ارائه شود، گفت: ایثارگران پیشنهادهای خود را جهت رفع مشکلات ایثارگری در کارگروه‌های تعریف شده ارائه دهند تا پس از بررسی برطرف شود.

کد خبر 773986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.