آغاز رژه ورزشکاران ۲۰۵ کشور با پرچم‌داری ستاره NBA

رژه کاروان ورزش ۲۰۵ کشور شرکت‌کننده در افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس با ورود نمایندگان یونان و پرچم‌داری ستاره NBA آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اصلی‌ترین بخش مراسم افتتاح در هر دوره بازی‌های المپیک مربوط به رژه ورزشکاران است. ورزشکارانی که در افتتاحیه المپیک پاریس حضور دارند برای اجرای این بخش، سوار بر قایق خواهند شد و از مسیر شش کیلومتری رودخانه سن عبور می‌کنند.

رژه کاروان ورزش کشورها در افتتاحیه بازی‌های ۲۰۲۴ طبق یک رسم همیشگی با ورود کاروان یونان آغاز می‌شود، یعنی کشوری که سال ۱۸۹۶ برگزارکننده نخستین دوره بازی‌های المپیک مدرن بود و به نوعی نقش بنیان‌گذار بازی‌ها را دارد، بنابراین پرچم‌داران کاروان ورزش یونان نخستین کاروانی است که وارد مراسم رژه ورزشکاران می‌شود.

«جیانیس آنتتوکومپو» پرچم‌دار مطرح کشور یونان است؛ یک بسکتبالیست حرفه‌ای یونانی-نیجریه‌ای که در معتبرین لیگ حرفه‌ای بسکتبال جهان یعنی NBA آمریکا بازی می‌کند. اندازه، سرعت، قدرت و کشور مبدا او موجب شده است که او لقب «فریک یونانی» را به خود اختصاص دهد.

«جیانیس آنتتوکومپو» از پرافتخارترین بازیکنان NBA است که بارها جایزه بهترین‌های این لیگ از جمله کاپیتان ستاره‌ها، باارزش‌ترین بازیکن و بهترین بازیکن دفاعی را به خود اختصاص داد. مجموع این عملکردها منجر به انتخاب او به عنوان پرچم‌دار کاروان ورزش یونان در المپیک پاریس شد.

البته کمیته بین‌المللی المپیک در راستای تاکید بر برابری جنسیتی، حضور دو پرچم‌دار زن و مرد در کاروان هر کشور را الزام کرده است. بر همین اساس «آنتیگونی دریسبیوتی» به عنوان دیگر پرچم‌دار کاروان یونان انتخاب شده است؛ دختر یونانی که در بازی‌های المپیک ریو و توکیو هم شرکت داشت و به ترتیب در رده پانزدهم و هشتم مسابقات پیاده‌روی آن بازی‌ها قرار گرفت. او که به عنوان بهترین ورزشکار یونانی در پیاده‌روی شناخته می‌شود ، در سومین حضورش در المپیک در کنار ستاره NBA، مسئولیت پرچم‌داری کاروان کشورش را بر عهده دارد.

با ورود «جیانیس آنتتوکومپو» و «آنتیگونی دریسبیوتی» یونانی و دیگر هم‌وطنانشان، رژه افتتاحیه المپیک به‌صورت رسمی آغاز می‌شود. فرانسه میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ هم آخرین کشوری خواهد بود که کاروانش در بخش رژه ورزشکاران حاضر می‌شود. پیش از آن هم اعضای کاروان کشورهای استرالیا و آمریکا به عنوان میزبانان بازی‌های ۲۰۳۲ و ۲۰۲۸ سوار بر قایق رژه می‌روند.

در این میان، دیگر کشورها به ترتیب حروف الفبا در مراسم رژه شرکت می‌کنند. ۲۰۵ کشور در مراسم رژه نماینده دارند و ایران هشتادوششمین کشوری است که ورزشکارانش سوار بر قایق، در این بخش از افتتاحیه حاضر می‌شوند.

مهدی الفتی که برای نخستین‌بار ژیمناستیک ایران را المپیکی کرد، همراه با ندا شهسواری که برای سومین‌بار سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را به دست آورد، پرچم‌داران ورزش ایران در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس هستند.

این مراسم از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی (۲۱ به وقت ایران) جمعه _پنجم مرداد_ در محل رودخانه سن آغاز می‌شود. با برگزاری افتتاحیه، سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک به صورت رسمی آغاز شده و تا بیست‌ویکم مرداد ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

کد خبر 773920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.