رئیس‌جمهور منتخب بر اساس شاخص‌های رهبری کابینه خود را انتخاب کند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: لازمه تعامل سازنده بین مجلس اصولگرا و دولت اصلاح‌طلب بازگشت مجلس به حالت تعادل و معرفی افراد برای کابینه از سوی دولت بر اساس شاخصه‌های مطرح شده توسط رهبر انقلاب است.

رمضان رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم اظهار کرد: رهبر انقلاب در این دیدار بر پاسخگو بودن مجلس تاکید کردند و فرمودند که مجلس نباید تنها پرسشگر باشد و نیز بر همکاری بین قوا بسیار تاکید داشتند، چراکه این همکاری بر ایجاد اتحاد و همدلی در جامعه مؤثر خواهد بود.

وی افزود: تعامل سازنده مجلس با دولت جدید از دیگر محورهای بیانات رهبر انقلاب بود تا دولت بتواند با سازوکارهای خود موفق عمل کرده و روحیه امید را در دل مردم زنده کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: حاکمیت اخلاق در مباحثات صحن علنی مجلس و نقش مجلس در ایجاد آرامش و آسایش بین مردم از دیگر مواردی بود که مورد تاکید معظم‌له قرار گرفت و ایشان تشریح کردند که مجلس نباید منشأ تشنج در جامعه باشد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در این دیدار نمایندگان را به حضور در مجامع عمومی، فضای مجازی، خطبه‌های نماز جمعه و سایر صحنه‌ها فراخواندند و تاکید کردند سخنان نمایندگان مردم در مجلس باید در فضاهای عمومی آرامش‌بخش باشد و نباید اختلاف ایجاد کند.

رحیمی ریل‌گذاری مجلس برای قوه مجریه را از دیگر محورهای مهم سخنان رهبر انقلاب دانست و گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که طرح برای تبدیل به قانون زیاد است و بهتر است از طرف دولت لوایحی مطرح شود و مجلس برای تبدیل آن لوایح به قانون و اجرای آن قوانین با دولت همکاری داشته باشد.

وی اذعان کرد: با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و مسائل مربوط به سیاست خارجه، دولت چهاردهم باید در این باره لوایحی را با فوریت به مجلس ارائه دهد و مجلس نیز باید در تصویب این لوایح با دولت همکاری کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازمه تعامل سازنده بین مجلس اصولگرا و دولت اصلاح‌طلب بازگشت مجلس به حالت تعادل و معرفی افراد برای کابینه از سوی دولت بر اساس شاخصه‌های مطرح شده توسط رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: شاخصه‌هایی همچون پشتکار، تدین، تعهد و کارشناس بودن از جمله مواردی است که دولت باید در معرفی کابینه خود به آن‌ها دقت کند تا مجلس نیز همراهی لازم را انجام دهد که امیدواریم در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

رحیمی یادآور شد: دولت چهاردهم باید در معرفی وزرا به‌ویژه وزرای مؤثری همچون وزیر علوم، آموزش‌وپرورش و فرهنگ دقت بیشتری به خرج دهد و افرادی را معرفی کند که سیاست‌ها و برنامه‌های آن‌ها با نمایندگان مجلس دوازدهم هم‌خوانی بیشتری داشته باشد تا مشکلات این وزارتخانه‌ها به صورت تخصصی و علمی و بر پایه اخلاق ضمن پایبندی به اصول انقلاب اسلامی برطرف شود.

کد خبر 773914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.