۸۰۲ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی در استان کرمانشاه

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تعداد مستمری‌بگیران اصلی تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه را ۸۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۸۰۲ هزار نفر به صورت بیمه‌شده اصلی، مستمربگیر اصلی و یا افراد تحت کفالت زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان هستند

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، اسکندر کاکایی امروز یکشنبه _سی و یکم تیر _ در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه ۵۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر در سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد.

وی تعداد مستمری‌بگیران اصلی تأمین اجتماعی در استان کرمانشاه را ۸۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۸۰۲ هزار نفر به صورت بیمه‌شده اصلی، مستمری بگیر اصلی و یا افراد تحت کفالت زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه ضریب پوشش بیمه‌ای در این استان را ۳.۵۵ درصد عنوان کرد و افزود: حدود ۴۰ درصد از جمعیت استان کرمانشاه زیر پوشش خدمات این سازمان قرار دارند.

۵ هزار کارگر ساختمانی پشت‌نوبت پوشش بیمه‌ای

وی در بیان دستاوردهای سازمان تأمین اجتماعی در دولت ۳۳ ماهه شهید رئیسی، گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده جدید به خانواده تأمین اجتماعی اضافه شد.

کاکایی افزایش بیمه‌شده‌ها اصلی در استان کرمانشاه طی این مدت را ۱۳ هزارنفری اعلام کرد و از تلاش برای توسعه و ترویج بیمه فراگیر سخن گفت و افزود: هم اکنون ۱۱ هزار زن خانه‌دار و یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی استان زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، افزود: ۲۱ هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال در استان زیرپوشش داریم که در ۵۰۰ کارگاه از این تعداد بیش از ۵۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی نیز، گفت: در مصوبه مجلس آمده، سازمان تأمین اجتماعی به‌شرط تأمین منابع مالی، کارگر ساختمانی را بیمه کند که در حال حاضر مجوزی برای زیرپوشش گرفتن نداریم مگر از قطع بیمه‌ای کارگرانی که کارگر ساختمان نیستند که در این رابطه با جایگزین‌کردن ۲۰۰ نفر زیرپوشش گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار کارگر ساختمانی زیرپوشش تأمین اجتماعی استان هستند، گفت: ۵ هزار کارگر هم پشت نوبتی داریم.

کاکایی گفت: ازآنجاکه جمهوری اسلامی ایران، بیمه را حقی برای عموم مردم جامعه قرار داده، لذا سازمان تأمین اجتماعی هم در تلاش است برای افزایش رفاه بیشتر مردم، جمعیت بیشتری را زیرپوشش بگیرد تا اینکه کل جامعه از حق بیمه برخوردار شوند.

دولت شهید رئیسی ۲۴۳ همت از بدهی تأمین اجتماعی را پرداخت کرد

وی سازمان تأمین اجتماعی را بزرگ‌ترین سازمان بیمه در ایران معرفی کرد و در بیان منابع این سازمان، افزود: منابعی این سازمان از طریق مردم و سرمایه‌گذاری‌هایی که سازمان تأمین اجتماعی دارد، تأمین می‌شود، البته دولت موظف است که سه درصد از حق بیمه، بیمه شدگان را پرداخت کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان مطالبات قطعی تأمین اجتماعی استان از پیمانکاران ۵۵۰ میلیارد و مطالبات برآوردی حدود ۸۵۰ میلیارد تومان است.

وی گفت: دولت سه درصد از ۳۳ درصد بیمه تأمین اجتماعی افرادی که در مشاغل و شرایط مختلف مشمول بیمه هستند، را پرداخت می‌کند که این موضوع در سال‌های گذشته به عنوان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی لحاظ شده و دولت را با ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۱، به بزرگ‌ترین بدهکار به سازمان تبدیل کرده است.

کاکایی با اشاره به پرداخت بدهی‌های انباشته تأمین اجتماعی توسط دولت شهید رئیسی، گفت: در دولت شهید جمهور، حدود ۲۴۳ همت از بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی به صورت اوراق یا واگذاری شرکت‌های سود ده پرداخت شد.

وی در توضیح اقدامات صورت گرفته در سنوات گذشته، افزود: با به‌کارگیری شرکت‌های شخصی و هدفمند کردن فعالیت آن‌ها، سعی شده سازمان تأمین اجتماعی از نظر درآمد اقتصادی وضعیت بهتری داشته و این کار سبب شد که ۱۶۰ همت بدهی خود را با بانک رفاه تسویه کند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزایش سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی در بانک ملت (۴۶ همت افزایش سرمایه) طی دولت ۳۳ ماهه شهید رئیسی سخن گفت و تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۱۴.۲ همت در حوزه شستا دارای سرمایه بودیم که هم‌اکنون به بیش از ۱۶۰ همت افزایش یافته است.

نظارت سیستماتیک تأمین اجتماعی در مبارزه با فساد

درمان زوجین نابارور، حمایت از بیماران خاص، افزایش پوشش دارویی به ۱۳۰ قلم داروی جدید و مشمول شدن تمامی مستمری بگیران از بیمه تکمیلی از دیگر خدمات ارائه شده سازمان تأمین اجتماعی در دولت شهید رئیسی بوده که وی امروز در جمع خبرنگاران یادآور آن‌ها شد.

کاکایی با اشاره به نظارت سیستماتیک تأمین اجتماعی در مبارزه با فساد در دولت شهید جمهور، گفت: در این ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی با راه‌اندازی سامانه‌های ثبت و پیگیری تخلفات اداری تأمین اجتماعی، سوت‌زنی و… راهکارهایی برای مبارزه با فساد در سازمان تأمین اجتماعی تعریف شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۹ خدمت در این سازمان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، افزود: شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از موضوعاتی است که همیشه مدنظر سازمان تأمین اجتماعی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه یکی از اقدامات ارزنده این سازمان در سال ۱۴۰۳ را اجرای طرح ارسال لیست هوشمند الکترونیک دانست و ادامه داد: کرمانشاه از ۱۵ خردادماه نیز با راه‌اندازی این سامانه، این طرح را اجرایی کرد.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح، تاکید کرد: کنترل دستمزد بر مبنای قوانین اداره کار، عنوان شغلی و کارکرد کارگر و نیز جلوگیری از خطاهای احتمالی توسط کارفرما از جمله مزایای اجرای لیست هوشمند الکترونیک است. مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره ترمیم مستمری و متناسب‌سازی حقوق‌ها در چند شهر با تأکید بر اینکه اجرای این طرح در راستای شفاف‌سازی است، افزود: بر اساس این طرح هر ماه پیامکی مبنی بر میزان دستمزد، عنوان شغلی و کارکرد واقعی برای کارگر به صورت پیامک ارسال می‌شود.

ماجرای تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی

کاکایی در ادامه در رابطه با تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره ترمیم مستمری و متناسب‌سازی حقوق‌ها، اظهار کرد: حدود سه سال است بازنشستگان مقابل تأمین اجتماعی کرمانشاه در روزهای یکشنبه درب سازمان تجمع می‌کنند که نیمی از بازنشستگان معترض اصلاً به سازمان تأمین اجتماعی مربوط نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه افزایش مستمری بازنشستگان تنها بر عهده سازمان تأمین اجتماعی نیست، گفت: این افزایش مستمری نیاز به مصوبه مجلس، هیأت وزیران و دولت دارد همانگونه که تاکنون ۲ بار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی انجام شده و در برنامه هفتم هم در دستورکار است، اما با این وجود تا زمانی که متناسب سازی واقعی اتفاق نیفتد، همچنان شاهد این تجمعات هستیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان در سال‌جاری، افزود: سه میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب سه ماه اول سال به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز شد و هیچ ارتباطی به بحث انتخابات و سیاست نداشت.

کد خبر 773884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.