معدوم سازی ۱۲۷ پرونده کالای فاسد در انبار شهرک صنعتی جویبار

رئیس‌کل دادگستری مازندران از متروکه و معدوم سازی ۱۲۷ پرونده کالا فاسد و باقی مانده به ارزش چهار میلیارد تومانی در شهرک صنعتی انبار جویبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران به نقل از روابط‌عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی شامگاه_یکشنبه سی‌ویکم تیر _ در بازدید از انبار سازمان اموال تملیکی این استان واقع در جویبار با بیان اینکه حضور و استقرار یک نیرو از سازمان اموال تملیکی در مجموعه تعزیرات و پیگیری دقیق پرونده‌ها، می‌تواند در ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها بسیار مؤثر باشد، اظهار کرد: کالاهای فاسد شده، ضمن غیر قابل استفاده بودن، هزینه هنگفتی را نیز به دولت تحمیل می‌کند که باید در این راستا از متروکه شدن کالاها در انبارهای سازمان اموال تملیکی به شکل جدی پیشگیری شود.

وی عدم وجود سامانه جامع الکترونیکی را از جمله مشکلات مهم اکثر استان‌های کشور در اعلام کالاهای متروکه بیان کرد و افزود: متأسفانه به دلیل نبود سامانه مذکور، سرانجامِ پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات یا دادگستری به عنوان کالای قاچاق مشخص نبوده و به دلیل عدم وجود ارتباط الکترونیکی بین گمرک و سازمان اموال تملیکی، کالاها فاسد شده و از بین می‌رود.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه کالاهایی که در قالب کالای قاچاق کشف می‌شود باید طبق قانونِ مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حداکثر ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف و پرونده مرتبط با آن در تعزیرات یا دادگستری منجر به صدور رأی شود، اظهار داشت: متأسفانه این مهم به دلیل نبود سامانه جامع الکترونیکی و عدم وجود ارتباط مناسب سیستمی، محقق نشده و این مشکلی است که اکثر انبارهای اموال تملیکی در سطح کشور با آن روبرو هستند.

پوریانی ادامه داد: در صورت متروکه شدن، طبق قانون، کالا باید از سوی گمرک به سازمان اموال تملیکی تحویل شده تا با اذن حاکم شرع در معرض مزایده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان اموال تملیکی نیز باید به محض صدور رأی و قطعی شدن آن در تعزیرات یا دادگستری، نسبت به فروش کالاها اقدام و از فاسد شدن کالا جلوگیری کند، با اشاره به بازدید انجام شده از انبار سازمان اموال تملیکی استان در شهرک صنعتی جویبار، خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل باقی ماندن و فساد برخی کالاها در این انبار، کالاهای مرتبط با ۱۲۷ پرونده به ارزش تقریبی چهار میلیارد تومان متروکه شده و معدوم خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در این بازدید با حضور کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران، خلیلی معاون قضائی دادگستری استان، نظافتی دادستان جویبار و نمایندگان سازمان‌های مرتبط، دستورات قانونی لازم از سوی پوریانی برای تعیین تکلیف فوری کالاهای موجود در انبار سازمان اموال تملیکی مازندران در جویبار صادر شد.

کد خبر 773882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.