رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد در اولویت قرار دارد

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع نقاط حادثه‌خیز و روشنایی مسیرها در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، شامگاه شنبه، سی تیر، خبر تصادف دلخراش وانت پیکان با سواری پیکان در مسیر دهدشت به چرام و آتش گرفتن وانت در این حادثه توسط سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد.

هادی یوسفی سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در این سانحه رانندگی که در محدوده روستای دارگنده رخ داد، بر اثر آتش گرفتن وانت بار پیکان، هر سه سرنشین آن جان باختند.

وی با بیان اینکه یکی از سرنشینان پیکان نیز در دم جان باخت، افزود: ۵ مصدوم این سانحه نیز توسط سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان امام خمینی دهدشت منتقل شدند.

تصادفات رانندگی منجر به فوت در این مسیر به‌دلیل عدم رفع نقاط حادثه‌خیز به یکی از مهم‌ترین موضوعات گلایه مردم و فعالان اجتماعی از مسئولان مربوطه تبدیل شده‌است.

در این بین استوری‌های سید علی‌محمد بزرگواری نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام، با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران همراه بوده‌است.

رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد در اولویت قرار دارد

کهگیلویه و بویراحمد با توپوگرافی کوهستانی دارای جاده‌های ناایمن بسیاری است که رفع نقاط حادثه‌خیز در این جاده‌ها برای جلوگیری از گرفتن جان انسان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های ایمن‌سازی از طرف دستگاه‌های متولی امر به شمار می‌رود.

علی‌محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عصر_ یکشنبه، سی‌ویکم تیر_ در نشست شورای ترافیک کهگیلویه و بویراحمد به حادثه تصادف دلخراش شب گذشته محور دهدشت- چرام که منجر به سه فوتی و پنج زخمی شد اشاره کرد و با انتقاد از راه و شهرسازی استان، اظهار کرد: فنی‌ترین اداره استان راه و شهرسازی است اما متأسفانه شاهد انتقادات و نارضایتی‌ها از این اداره‌کل هستیم.

وی با اشاره به مشکلات در حوزه زیرساختی استان، افزود: پیمانکاری که در راستای انجام پروژه و تکمیل آن کوتاهی می‌کند باید خلع ید شود.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازمه انجام کار در حوزه زیرساخت‌ها دانش فنی و شفافیت مالی است که باید پیگیر امور باشیم.

وی با بیان اینکه در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز اقدامات خوبی انجام گرفته است، تصریح کرد: کمربندی یاسوج یکی از نقاط حادثه‌خیز استان بود که طی یک‌سال اخیر به خوبی مورد توجه قرار گرفت و شاهد کاهش تلفات رانندگی در این محور هستیم.

روستا خاطرنشان کرد: دو راهی «کریک» از دیگر نقاط حادثه‌خیز استان است و روزانه تصادفات جرحی و فوتی در این نقطه گزارش می‌شود که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تدابیر لازم را اتخاذ کند.

وی بر جانمایی درست پایه‌های برق در جاده‌های استان تأکید کرد و افزود: سال گذشته ۹۷ میلیارد تومان برای جابه‌جایی پایه‌های برق در مسیر جاده‌های استان هزینه شد که از ابتدا باید جانمایی درست و صحیح برای جلوگیری از هزینه کرد اضافی صورت گیرد.

عبدالرحمن توفیقیان فرماندار شهرستان چرام، در ادامه این نشست، گفت: پروژه‌های راه و شهرسازی در این شهرستان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای ندارد.

وی افزود: محور دهدشت-چرام که شب گذشته هشت نفر کشته و زخمی داشت باید مورد توجه قرار بگیرد.

توفیقیان تصریح کرد: بیش از ۷۰ مورد تصادف جرحی در این مسیر به وقوع پیوسته است و بارها در خصوص وضعیت این جاده تذکر دادیم.

نماینده پلیس راه استان هم گفت: محور دهدشت-چرام و ۵۰۰ متر مسیر طولیان دو نقطه حادثه‌خیز در شهرستان کهگیلویه هستند که بیش از ۳۰ نفر در محور دهدشت-چرام و ۴۰ نفر در مسیر طولیان طی این سال‌ها زخمی و یا جان خود را از دست دادند که از مسئولان تقاضا داریم نسبت به رفع آن اقدام کنند.

کد خبر 773852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.