سیر تا پیاز ماجرای تغییر فرماندار باشت

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرماندار شهرستان باشت با توجه به حواشی به وجود آمده از ادامه استعفا کرد و فرد دیگری به عنوانت سرپرست فرمانداری این شهرستان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد انتخابات ریاست جمهوری در دوره چهاردهم را می‌توان یکی از انتخابات‌های جذاب در کشور دانست، انتخاباتی زود هنگام که بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی مطابق قانون اساسی و به قید فوریت برگزار شد.

انتخابات ریاست جمهوری در هشت تیر با پیشتازی مسعود پزشکیان نسبت به سعید جلیلی به دور دوم کشیده شد تا روز پانزدهم تیر شاهد یک حضور قابل توجه پای صندوق‌های رأی باشیم، حضوری که بسیاری از شائبه‌ها حول موضوع مهندسی انتخابات را نیز خنثی کرد و مسعود پزشکیان با رأی بیش از ۱۴ میلیونی پیروز رقابت شد و ردای ریاست جمهوری ایران اسلامی را بر تن کرد.

کهگیلویه و بویراحمد گرچه در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم نتوانست از رتبه خود مبنی بر حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی دفاع کند و رکورد حضور ۶۸ درصدی در این انتخابات را به‌نام خود ثبت کرد اما این موضوع باعث نشد که از تب و تاب انتخابات در این استان کاسته شود.

محمد بهرامی نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت که در انتخابات به‌صورت علنی از مسعود پزشکیان حمایت کرده بودند در مصاحبه‌ها و مطالب مختلف نسبت به روند اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در دور چهاردهم در کهگیلویه و بویراحمد اعتراض کردند.

سیر تا پیاز ماجرای تغییر فرماندار باشت

انتشار خبر بازداشت فرماندار شهرستان باشت با استوری اینستاگرامی غلامرضا تاجگردون با هشتگ‌های #انتخابات#تخلفات_گسترده #زندان#اعتماد_عمومی بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گرفت و همین موضوع باعث شد تا دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به موضوع واکنش نشان دهد.

سیر تا پیاز ماجرای تغییر فرماندار باشت

بعد از انتشار این خبر توسط غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت، دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اطلاعیه‌ای صادر کرد.

اطلاعیه دادگستری استان در خصوص پرونده‌های تخلفات انتخاباتی به شرح زیر است:

((رسیدگی و برخورد با تخلفات و جرایم انتخاباتی نشان دهنده سلامت و شفافیت فرایند انتخابات و موجب افزایش اعتماد عمومی خواهد بود))

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (زید عزه) در پیامی پس از برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری خطاب به ملت شریف ایران فرمودند: " خدای عزیز و رحیم را سپاس که با اراده و توفیق او ملت بزرگ ایران توانست پس از مصیبت سنگین فقدان رئیس جمهور شهید، در مدت کوتاه قانونی، صحنه انتخابات ریاست جمهوری را سامان دهد و در دو جمعه‌ی پیاپی، انتخاباتی آزاد و شفاف برگزار کند و از میان چند نامزد، با اکثریت آرا رئیس جمهور کشور را برگزیند.

مسئولان محترم برگزاری انتخابات، با شتاب لازم و امانت کامل، وظایف خود را انجام دادند، و مردم عزیز، با احساس مسئولیت به میدان آمدند و صحنه‌هایی گرم و پرشور آفریدند و صندوق‌های انتخاباتی را در دو مرحله با بیش از ۵۵ میلیون رأی انباشتند.

این حرکت بزرگ در رویارویی با غوغای دست‌سازِ تحریم انتخابات، که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بُن‌بست به راه انداخته بودند، کاری درخشان و فراموش نشدنی است و همه نامزدهای محترم و همه کسانی که برای پیروزیِ هر یک از آنان، هفته‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند در افتخار و ثواب آن شریکند."

انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نماد مردم سالاری دینی و صحنه ایفای نقش آحاد مردم در تعیین سرنوشت خود می‌باشد.

به برکت خون مطهر شهدا و رهبری حکیمانه امامین انقلاب و حضور آگاهانه مردم در طول عمر با برکت نظام مقدس و برگزاری بیش از چهل انتخابات مهم و سرنوشت ساز، این امر در عرصه بین المللی نیز نشان دهنده دموکراسی واقعی به جهانیان و موجب افتخار و سرافرازی ملت قهرمان و شریف ایران بوده است.

دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به نوبه خود این موفقیت اخیر را به تمام هم میهنان خصوصاً هم استانی‌های عزیز که همچون گذشته با حضور پرشور خود در لبیک به فرمایشات مقام عظمای ولایت حماسه‌ای بزرگ و فراموش نشدنی آفریدند، تبریک عرض نموده و از همه دست اندرکاران، مجریان و ناظرین امر انتخابات قدردانی می‌نماید.

از آنجا که یکی از وظایف دستگاه عدلیه رسیدگی به جرایم احتمالی انتخابات می‌باشد، و در تمامی قوانین مربوط به برگزاری انتخابات فصلی مربوط به جرایم و تخلفات احتمالی می‌باشد، دادگستری استان در عمل به تکلیف قانونی خود قبل از انتخابات با برگزاری مستمر و منظم شورای پیشگیری از وقوع جرم تذکرات لازم را به همه افراد حقیقی و حقوقی داده و با تشکیل تیم‌های نظارتی قضائی در روزهای برگزاری انتخابات نیز حداکثر توان خود را با حضور بی‌طرفانه و جهادی قضات خدوم در حوزه‌های انتخابیه به‌کار بست تا انتخابات پرشور در فضایی امن و رقابتی و سالم برگزار شود.

پس از برگزاری انتخابات نیز دستگاه قضائی خود را مکلف به بررسی گزارشات مربوط در این خصوص دانسته و به همین منظور با تشکیل پرونده قضائی در شعب ویژه و با حفظ امانتداری و استقلال کامل مبتنی بر قانون و عدالت، با انجام تحقیقات لازم متخلفین و متهمان احتمالی را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

لذا تأکید می‌شود این اقدام در راستای حراست از حقوق مردم، حفظ اعتماد عمومی، تضمین سلامت انتخابات و جلوگیری از ارتکاب مجدد تخلفات و جرایم انتخاباتی بوده و نه تنها شبهه‌ای به روند انتخابات وارد نمی‌کند بلکه نشان دهنده شفافیت و سلامت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

از آنجا که پرونده انتخابات در مرحله تحقیقات مقدماتی است، شایسته است از هرگونه اظهار نظرهای غیر واقعی و مبتنی بر برداشت‌های شخصی و مصادره آن توسط افراد خودداری شود و اصحاب رسانه عزیز که در شورآفرینی و جهاد تبیین در ایام انتخابات خوش درخشیدند نیز انتظار می‌رود در این خصوص به وظیفه روشنگرانه خود عمل نموده و از درج مطالب و برداشت‌های شخصی که موجب تشویش اذهان و خدای ناکرده برچسب زدن به افراد بیگناه شود، جلوگیری شود.

«اِن تَنصُرُوا اللَهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»

سید علی ملک‌حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، اظهار می‌دارد؛ چند پرونده تخلف انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در این استان تشکیل شده و اکنون تفهیم اتهام شده و در مرحله تحقیقات اولیه است.

وی با تأکید بر اینکه اکنون پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی و تحقیقات مقدماتی است، عنوان کرد: بخشی از سلامت انتخابات رسیدگی به جرایم انتخاباتی بوده و برخورد با متخلفان و تشکیل پرونده برای آن‌ها نشان‌دهنده سلامت انتخابات است.

ملک‌حسینی در زمینه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در سایر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز صندوق به صندوق بررسی و هر گزارشی به ما رسیده تک به تک بررسی می‌شوند و تشکیل پرونده خواهند شد.

صبح امروز_ یکشنبه، سی‌ویکم تیر_ خبر تغییر فرماندار شهرستان باشت روی خروجی رسانه‌های خبری کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید روح‌الله شاهینی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری را به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان باشت منصوب کرد.

عصر امروز جلسه تودیع و معارفه فرماندار شهرستان باشت با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در باشت برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اظهار کرد: همینجا لازم می‌دانم از زحمات و تلاش‌هایی که آقای گرامی برای پیشبرد امور شهرستان در همه زمینه‌ها داشتند تشکر کنم.

وی افزود: با توجه به حواشی که ایجاد شد آقای گرامی گفتند دیگر مایل به ادامه خدمت نیستم و استعفا دادند و آقای استاندار هم با استعفای ایشان موافقت کردند.

هاشمی مهر تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت جدید در آستانه شروع به کار است فرصتی که ما گزینه دیگری برای معرفی فرماندار اینجا پیدا کنیم نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: دیشب با آقای استاندار به جمع‌بندی رسیدیم و صلاح بر این شد که جناب آقای شاهینی که معرف حضور است و در مرحله دوم انتخابات همینجا بودند با حفظ سمت مدیرکل امنیتی استانداری به عنوان سرپرست فرمانداری امورات را فعلاً جلو ببرند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم کارهای مردم تعطیل شود سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی همین مردم هستند، باید با قدرت و با جدیت کارها، طرح‌ها، پروژه‌ها و امورات روزانه مردم به خوبی مدیریت شود و خللی در انجام امور مردم مشاهده نشود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای شاهینی با جدیت مثل اینکه تازه دولت آقای رئیسی شروع به کار کرده و جنابعالی از فردا صبح موظف هستید هم شورای اداری را برگزار کنید هم سرکشی و بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها و ادارت را انجام دهید.

وی خطاب به شاهینی تصریح کرد: حضور مدیران ادارات و پای کار بودن آنها را رصد کنید.

هاشمی‌مهر با اشاره به عدم حضور فرماندار سابق باشت در آئین تودیع و معارفه، خاطرنشان کرد: انشاالله آقای گرامی در معارفه فرماندار شهرستان باشت حضور خواهند داشت.

کد خبر 773831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    1 0
    ب نظر عموم مردم الان جنگل های باشت اولویت هستش.از دنیای مجازی فاصله بگیر و دست ب کار شو.
  • حسام IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    1 0
    اینقدر از این تخلفات شده و میشه ...اینا رسوا شده هاش هستن .... خدایی اگه هست به داد مردم بیچاره ایران برسه...
  • رزمنده وجانباز دفاع مقدس IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    قوه قضائیه می بایستی باقدرت با تخلفات مجریان وناظران برخورد ونتیجه را به اطلاع مردم برساند.تا اعتماد مردم به نظام افزایش یابد.
  • مردم محلی منطقه IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    آتش سوزی های باشت عمدی است.هدف انتقام گرفتن از مردم منطقه است.لطفا از طریق نهادهای امنیتی کشوری پیگیری کنید.
  • مهسا IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    0 0
    زندان و عبرت و حق مردم وقتی که تاجگردون تقلب میکرد، (نمونه اش سد چم شیر گچساران که یک نگهبان داشت و ۶۸۹ رای به نفع تاج) ، وجود خارجی نداشت ؟! نمیدونم شماها فکر نمکنید اخرش دوران شما تموم خواهد شد و قیامتی هم وجود دارد؟