دوره آموزشی «زندگی پویا» در خراسان شمالی آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: دوره جدید طرح «زندگی پویا» به صورت شهرستانی و با میزبانی کانون محبان الزهرا(س) اسفراین آغاز شد.

تقی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، از آغاز اجرای دوره جدید طرح استانی «زندگی پویا» با محوریت برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد و اظهار کرد: اولین کارگاه به میزبانی کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا (س) شهرستان اسفراین برگزار شد.

وی افزود: حجت‌الاسلام هادوی صدر، مدرس کارگاه نخست بود و چراغ آموزش دوره جدید این طرح استانی روشن شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی بیان کرد: اولین کارگاه در این دوره ویژه مدیران کانون‌های مساجد شهرستان اسفراین و صفی آباد برنامه‌ریزی شده که در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

وی طرح «زندگی پویا» را از طرح‌های ارائه شده توسط ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان به بنیاد شهید آوینی وزارت ارشاد اسلامی و حمایت شده از سوی این بنیاد نام برد و افزود: «مهارت‌های زندگی»، «آسیب‌های اجتماعی»، «جوانی جمعیت»، «سبک زندگی» و «کارآفرینی» از عناوین اصلی پنج‌گانه این کارگاه‌های آموزشی است.

وی در ادامه توضیح داد: بر این اساس آئین همسرداری، سواد رسانه، آگاهی‌های قبل از ازدواج، کاهش طلاق، کاهش آسیب اعتیاد و مواد مخدر، چالش‌های دوران بلوغ، فرزندآوری، سقط جنین، طب اسلامی و تغذیه، الگوی تربیت مقاومت، اقتصاد خانواده، عفاف و حجاب، فقه نوجوان و جوان، مهارت‌افزایی و استعدادیابی در ذیل عناوین اصلی در نظر گرفته شده تا با توجه به نیاز و مطالبه فرهنگی در هر منطقه و شهرستان کارگاه‌های متناسب برنامه‌ریزی و موارد مورد نظر آموزش داده شود.

صادقی همچنین گفت: برگزاری کارگاه‌ها به صورت شهرستانی با حضور اساتید مطرح استانی و خارج از استان، تا پایان شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: در مرحله اول برگزاری این کارگاه بیش از ۱۰۰ نشست آموزشی با همراهی کانون‌های مساجد استان در نقاط مختلف شهری و روستایی استان برگزار شد.

کد خبر 773810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.