افزایش ۲ برابری فوت بر اثر غرق‌شدگی در آذربایجان غربی نسبت به سال گذشته

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: ۲۷ نفر از ابتدای سال‌جاری تاکنون بر اثر غرق‌شدگی در استان جان خود را از دست داده‌اند که حدود ۲ برابر سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی اورژانس استان، فرزین رضازاده با اشاره به افزایش قابل توجه فوتی‌های ناشی از غرق‌شدگی در استان طی سال‌جاری اظهار کرد: ۲۷ نفر از ابتدای سال‌جاری تاکنون بر اثر غرق‌شدگی در دریاچه‌های پشت سد، استخرهای کشاورزی و رودخانه‌های استان جان خود را از دست داده‌اند که حدود ۲ برابر سال گذشته است.

وی افزود: این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۴ نفر فوتی بود.

رئیس اورژانس آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس آخرین آمار غرق‌شدگی در آذربایجان‌غربی، ۱۰ نفر نیز مصدوم و بستری شده‌اند که با واکنش سریع اورژانس و دستگاه‌های امدادرسان، جان سالم به در برده‌اند.

رضازاده با اشاره به میزان غرق‌شدگی در سال گذشته ادامه داد: تعداد مصدومان غرق‌شدگی طی سال گذشته نیز فقط دو نفر بود.

وی در خصوص محل غرق‌شدگی‌ها در آذربایجان‌غربی طی سال‌جاری نیز یادآور شد: بیشتر غرق‌شدگی‌ها در آب‌های طبیعی شامل رودخانه‌ها و آب‌های پشت سد و استخر باغ‌ها اتفاق افتاده است.

رضازاده با بیان اینکه باید دنبال آموزش همگانی برای کاهش آمار غرق‌شدگی باشیم، تاکید کرد: یکی از کارها در آموزش همگانی، حساس کردن جامعه نسبت به موضوع شنا کردن در آب‌هایی نظیر رودخانه‌ها است، زیرا بیشتر کسانی که غرق می‌شوند، تصور می‌کنند که شنا بلد هستند.

کد خبر 773805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.