راه‌اندازی مرکز شوق زندگی در استان مرکزی با هدف حمایت از اطفال، جوانان و زنان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: به زودی مرکزی با نام شوق زندگی با هدف حمایت از اطفال، جوانان و زنان در این استان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مجید خیرمند صبح امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این مرکز حمایت از اطفال، جوانان و زنان به صورت عینی صورت می‌گیرد که منجر به توانمندسازی این افراد خواهد شد.

وی وجود ضایعاتی‌های غیرمجاز را یکی از معضلات حاشیه شهر اراک دانست و افزود: ایجاد شهرک‌های ضایعاتی در شهرهای بزرگ استان هدف‌گذاری شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استانداری کل استان مرکزی اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری شهرک جمع‌آوری ضایعات در شهر ساوه و در نیمه دوم سال شهرک صنوف مزاحم در خمین ایجاد می‌شود.

خیرمند با بیان اینکه ۷۰ مرکز جمع‌آوری ضایعات در اراک، شناسایی و تعطیل شده است، ادامه داد: هم اینک اجازه صدور مجوز جمع‌آوری ضایعات در بافت اراک وجود ندارد، شهرداری اراک برای ساماندهی در حوزه پسماند، برای تمامی افراد فعال در این عرصه، شناسنامه صادر کرده است.

وی ادامه داد: شهرداری اراک در شش ماهه دوم امسال در دو منطقه ایستگاه ثابت و سیار جمع‌آوری پسماند راه انداری و زباله خشک را با ۹۰ درصد قیمت تمام شده از شهروندان خریداری می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی تصریح کرد: یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه وانت‌بار در اراک فعال بودند که با ورود شهرداری برای ساماندهی آن این تعداد هم اینک به یک هزار و ۲۷۰ دستگاه وانت‌بار رسیده است.

خیرمند با اشاره به وضعیت پارکینگ در شهرهای استان مرکزی اظهار کرد: ۸۵ درصد پارکینگ‌های اراک بدون مجوز فعالیت دارند که برای رفع این مشکل باید اتاق اصناف و شهرداری پای کار باشند.

وی تاکید کرد: سال گذشته شهرداری اراک پس از جمع‌آوری متکدیان، نسبت به شناسایی نیازمندان واقعی، اقدام کرد و دستگاه‌های حمایتی نیز این افراد را مورد پوشش قرار دادند که این اقدام منجر به کاهش آمار متکدیان اراک شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی از راه‌اندازی ۴۰ پایگاه مشاوره رایگان حقوقی در ۴۰ مسجد این استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این پایگاه‌ها با هدف تسهیل در رفع مشکلات حقوقی مردم انجام می‌شود.

خیرمند افزود: نخستین پایگاه حقوقی در منطقه هجرت اراک آغاز به کار کرده تا از ظرفیت و همکاری کلانتری‌ها، بسیج، ناحیه مقاومت و خیران و صلح یاران استفاده شود.

وی تاکید کرد: راه اندازی پایگاه‌های مشاوره رایگان در مساجد و پایگاه‌‏ها و آگاه‏‌سازی نسبت به مسائل حقوقی آحاد مردم از ازدحام پرونده در محاکم قضائی جلوگیری خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی از کاهش آمار سرقت در این استان در سال گذشته خبر داد و افزود: رویکرد نیروی انتظامی در مقوله سرقت، از کشف و شناسایی سارق، به کشف اموال، تغییر کرده، پارسال رتبه استان در زمینه سرقت از متوسط کشور کمتر بود اما در حال حاضر این روند کاهشی است.

خیرمند اضافه کرد: ۵۰ درصد مجرمان به علت فراهم نبودن فرصت کار به تکرار جرم روی می‌آورند در صورتی که نهادهایی از قبیل: شهرداری‌ها، بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، دانشگاه‌ها و صنایع، وظیفه دارند تا فرصت اشتغال و کسب مهارت را برای این افراد فراهم کنند.

وی با به مشکلات زندانیان گفت: فردی که از زندان آزاد می‌شود باید شرایط اشتغال او در جامعه فراهم شود، در غیر این صورت امکان ارتکاب جرم وی وجود دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: بهزیستی مکلف است به افراد معتادی که یک سال از ترک آن‌ها گذشته است، بهبود یافته‌اند و پاک شده‌اند وام اشتغال پرداخت کند تا شخص دوباره به مواد گرایش پیدا نکند.

خیرمند خاطرنشان کرد: افرادی که مرتکب جرایم خشن و سرقت شده‌اند، مشمول مرخصی نمی‌شوند اما مرخصی، مانع از اشتغال نیست، البته کم شدن مرخصی زندانیان، یکی از شاخص‌هایی است که میزان سرقت را در استان مرکزی کاهش داده است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی با برپایی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در زندان در ایجاد اشتغال برای این قشر جزو استان‌های پیشرو در سطح ملی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی با بیان اینکه سرعت خودروها در داخل شهرهای اراک و ساوه ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر بیشتر از متوسط کشور است، گفت: برای کاهش میزان تصادفات، شهرداری اراک در هر دو رینگ شمالی و جنوبی در کمربندی اراک، متوسط‌سنج نصب کرده است.

کد خبر 773785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.