احداث باغ‌های متنوع در بوستان جهانشهر مشهد

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: فاز اول بوستان جهانشهر دارای بخش‌های مختلفی همچون باغ فرهنگ، باغ آرامش، باغ تفریح و هیجان، باغ قدم‌های کهن، راسته هنر و خاطره، قسمت ورودی و معابر است که هرکدام دارای قسمت‌های متنوع و مختلف خواهد بود.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و فضای سبز منطقه ۸ اظهار کرد: افتتاح پروژه ساماندهی اراضی پادگان لشگر ۷۷ با همکاری بین شهرداری مشهد، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از طی مراحل تغییر کاربری و تحویل و تحول اراضی در خرداد سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی افزود: در این مرحله معابر اتصالی بین خیابان ثامن‌الائمه و شهید نامجو بازگشایی و فضای سبز موجود به مساحت حدود ۴۰ هکتار ساماندهی و ایمن‌سازی شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت و فضای سبز و تأسیسات مرتبط با آیلند و معبر جنوبی خیابان ارشادالرضا تکمیل شد و در ادامه با به‌کارگیری مشاوران اقدامات اجرایی بعدی صورت گرفت.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در طراحی فاز یک بوستان جهانشهر در دو قسمت به مساحت حدود ۲۵ هکتار انجام شد که امروز عملیات اجرایی قسمت اول فاز یک این بوستان به مساحت حدود ۱۵ هکتار در حاشیه خیابان فیاض‌بخش به صورت رسمی آغاز شد و قسمت دوم فاز یک نیز به مساحت حدود ۱۰ هکتار در سال ۱۴۰۴ شروع خواهد شد.

یعقوبی افزود: به طور کلی فاز اول بوستان جهانشهر دارای بخش‌های مختلفی همچون باغ فرهنگ، باغ آرامش، باغ تفریح و هیجان، باغ قدم‌های کهن، راسته هنر و خاطره، قسمت ورودی و معابر است که هرکدام دارای قسمت‌های متنوع و مختلف خواهد بود.

کد خبر 773714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.