آغاز عملیات اجرایی بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر

عملیات اجرایی بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر و بهره‌برداری از ۹ پروژه عمرانی فرهنگی در منطقه ۸ مشهد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهان‌شهر و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و فضای سبز منطقه ۸، ظهر امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ با حضور امیر آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش، شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر

اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان مرهون همراهی ارتش است

کاظم یزدان‌مهر، شهردار منطقه هشت مشهد در آغاز مراسم اظهار کرد: اگر امروز پروژه‌ای در اراضی پادگان اجرا می‌شود، حاصل تعامل، همراهی و پشتیبانی ارتش و انتقال پادگان و واگذاری ۲۱۱ هکتار از این اراضی به مدیریت شهری است و امید داریم با انجام پروژه‌ها خدمات مطلوبی را به زائران و مجاوران ارائه کنیم.

وی افزود: سال ۱۴۰۰، ۱۲۷ میلیارد تومان و در سال‌جاری بدون درنظر گرفتن اعتبارات ستادی، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این منطقه اختصاص پیدا کرده است.

یزدان‌مهر در پایان گفت: منطقه ۸ با توجه به حساسیت و مجاورت با بارگاه امام مهربانی‌ها، همیشه دغدغه اعضای شورا و مدیریت شهری بود و اتفاقات خاصی در آن رخ داده است.

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد مقدس در ادامه مراسم اظهار کرد: سامان‌دهی و تجهیز ۲۵ هکتار از فضای سبز بوستان بزرگ جهانشهر واقع در ضلع شمالی خیابان شهید فیاض‌بخش به دو فاز تقسیم شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی فاز اول این بوستان به مساحت ۱۵ هکتار آغاز شده است و فاز دوم به مساحت ۱۰ هکتار تا سال آینده اجرایی خواهد شد.

قلندرشریف گفت: مخزن ذخیره آب با ظرفیت یک هزار مترمکعب که امکان آبیاری ۵۰ هکتار از اراضی بوستان جهانشهر را دارد، در فاز یک اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، محوطه‌سازی و جدول‌گذاری، ایجاد معابر از جمله مسیر سلامت و مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، احداث آب‌نما، پارکینگ عمومی، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ، رستوران، نمازخانه، زمین بازی کودکان و نصب المان و مبلمان پارکی به همراه آلاچیق از دیگر اقداماتی است که در فاز اول بوستان جهانشهر عملیاتی می‌شود.

کد خبر 773696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.