پیش بینی آب و هوای هرمزگان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۳۱ تیر

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، مجتبی حمزه‌نژاد، صبح امروز_یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با افزایش رطوبت نسبی هوا از لحاظ دمایی، کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای بیشینه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز و فردا، تداوم ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: کماکان وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب‌شرقی در دریای عمان و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و دریا به‌ویژه در شرق تنگه هرمز، نسبتاً مواج پیش‌بینی می‌شود.

حمزه‌نژاد خاطرنشان کرد: بیشینه سرعت باد در این مناطق به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از یک‌ونیم متر خواهد رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد در این نواحی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن دیگر شناورها در نظر گرفته شود.

حمزه‌نژاد افزود: بعدازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات و مناطق مستعد استان به‌ویژه شهرستان‌های حاجی‌آباد و بشاگرد، رشد ابر، رگبار باران و رعدوبرق، افزایش باد و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.

او تصریح کرد: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و در سایر نقاط که شرایط بارشی فراهم نیست، وقوع تندباد لحظه‌ای، بروز گردوغبار و کاهش موقتی کیفیت هوا، دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 773668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.