انجام ۳ عملیات غریق‌نجات طی ۱۰ روز اخیر در خوزستان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: طی ۱۰ روز گذشته، سه عملیات جست‌وجو و نجات در سطح استان برای پیدا شدن افراد غرق شده انجام شد.

امیرعباس نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوزستان، اظهار کرد: طی ده روز گذشته سه عملیات جست‌وجو و نجات در سطح استان برای بیرون کشیدن افراد غرق شده انجام شد، در مدت اعلام شده سه حادثه غریق در سه شهرستان خرمشهر، ایذه و رامهرمز گزارش شد و در مجموع چهار نفر از شهروندان غرق شدند.

وی افزود: بیست‌وپنجم تیر ساعت ۱ بامداد با اعلام غرق شدن فردی در رودخانه کارون خرمشهر تیم‌های جست‌وجو و نجات پایگاه امداد و نجات شهدای امدادگر شهرستان خرمشهر به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر خوزستان با اشاره به اینکه فرد غریق حدود ۴۰ سال سن داشت، خاطرنشان کرد: پس از تلاش شبانه‌روزی برای یافتن فرد غریق به وسیله‌ی قایق نجات و با گشت‌زنی و جست‌وجو در حاشیه رودخانه کارون خرمشهر، بیست‌وششم تیر جسد غریق توسط تیم‌های جست‌وجو و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان خرمشهر پیدا شد.

نجفی با اشاره به اینکه هفته گذشته در تاریخ بیست‌وششم تیر یک پسر جوان برای شنا در رودخانه جراحی محدوده شهرستان رامشیر رفته بود که به دلیل رهاسازی آب سد و بالا آمدن سطح آب غرق شد، اضافه کرد: چهار تیم عملیاتی از شهرستان رامهرمز و یک تیم پا را موتور و غواصی شهرستان بهبهان پس از حدود ۵ روز موفق به کشف پیکر جوان شدند.

وی تصریح کرد: برای یافتن جسد این پسر جوان از تکنیک جست‌وجوی هوایی به همراه سه قایق در مسیر رودخانه عملیات جست و جو را انجام دادند و جسد این پسر جوان در تاریخ سی‌ام تیر ۱۴۰۳ در سه کیلومتری از محل حادثه یافت شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان ادامه داد: بیست‌ویکم تیر سال جاری یک خانواده اهل ایذه برای تفریح به حاشیه رودخانه کارون در روستای ده شیخ در بخش سوسن شهرستان ایذه رفته بودند که با توجه به بالا آمدن آب رودخانه، مادر و فرزند این خانواده دچار حادثه شدند.

نجفی اضافه کرد: پس از چند روز جست‌وجو، حدود ساعت ۲۱:۰۰ بیستوپنجم تیر پیکر بی جان فرزند پسر در نزدیکی امامزاده سلطان ابراهیم که از مناطق صعب‌العبور منطقه است، پیدا شد.

وی با بیان اینکه پنج تیم از شهرستان و دو تیم تخصصی از ستاد استان به محل اعزام شدند، گفت: در این عملیات با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و جریان آب رودخانه، وسعت محل جست‌وجو و سنگلاخی بودن رودخانه و در راستای تسریع در روند جست‌وجوی پیکر مادر، یک فروند قایق بادی نجات به آب انداخته شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن پیکر بی جان مادر غرق شده در رودخانه کارون بخش سوسن شهرستان ایذه توسط تیم‌های جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان ادامه دارد.

کد خبر 773623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.