کشورهایی با سریع‌ترین رشد جمعیت میلیونرها

ویتنام، چین، موریس، هند، امارات متحده، مالت، موناکو، سنگاپور، ایالات متحده و نیوزیلند کشورهایی با سریع‌ترین رشد جمعیت میلیونرها در فاصله ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، قدرت‌های اقتصادی جهان هم‌چون ایالات متحده یا چین، بیشترین جمعیت میلیونرها را به‌صورت مطلق در خود جای داده‌اند. با این حال تعداد این افراد در کشورهای دیگر جهان کمابیش متغیر است. ردیابی گزارش افراد با ارزش خالص بالا (HNWI) که دارای ثروت قابل سرمایه‌گذاری نقدی یک میلیون دلاری یا بیشتر هستند، بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ نشان می‌دهد بازارهای نوظهور هم‌چون ویتنام در صدر جدول رتبه‌بندی رشد جمعیت میلیونرها قرار دارند.

کشورهایی با سریع‌ترین رشد جمعیت میلیونرها

رشد جمعیت میلیونرها به تفکیک کشور

ویتنام: ۱۹ هزار و ۴۰۰، نرخ رشد ۹۸ درصد

چین: ۸۶۲ هزار و ۴۰۰، نرخ رشد ۹۲ درصد

موریس: پنج‌هزار و ۱۰۰، نرخ رشد ۸۷ درصد

هند: ۳۲۶ هزار و ۴۰۰، نرخ رشد ۸۵ درصد

امارات متحده عربی: ۱۱۶ هزار و ۵۰۰، نرخ رشد ۷۷ درصد

مالت: ۱۰ هزار و ۲۰۰، نرخ رشد ۷۴ درصد

موناکو: ۱۵۶۰۰، نرخ رشد ۶۸ درصد

سنگاپور: ۲۴۴ هزار و ۸۰۰، نرخ رشد ۶۴ درصد

ایالات متحده: ۵ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۴۰۰، نرخ رشد ۶۲ درصد

نیوزیلند: ۵۶ هزار و ۱۰۰، نرخ رشد ۴۸ درصد

کشورهایی با سریع‌ترین رشد جمعیت میلیونرها

در حالی که ایالات متحده با بیش از ۵.۴ میلیون میلیونر در ۲۰۲۴ همچنان پیشتاز است، اقتصادهای نوظهور هم‌چون ویتنام و هند سریع‌ترین نرخ رشد را دارند.

جمعیت میلیونرهای ویتنام، به‌ویژه در دهه گذشته ۹۸ درصد افزایش داشته است که این امر نشان‌دهنده توسعه سریع اقتصادی این کشور است. در همین حال، چین و هند صدها هزار میلیونر جدید به‌دست آورده‌اند که موقعیت آن‌ها را به‌عنوان تأثیرگذاران اصلی در چشم‌انداز ثروت جهانی مستحکم کرده است.

ایالات متحده با نرخ رشد متوسط ۶۲ درصدی همچنان دارای بیشترین تعداد میلیونرهای جهان و چین دومین کشوری است که پس از آن به این نقطه عطف نزدیک شده است.

نرخ رشد استثنایی ۹۸ درصدی ویتنام از آن جهت بسیار مورد توجه قرار دارد که این حکومت پایگاه میلیونرهای بسیار پایینی داشت؛ این رشد نشان‌دهنده موفقیت اقتصادی اخیر کشور و حاکی از ادامه روند صعودی در انباشت آن ثروت است.

کشورهایی با سریع‌ترین رشد جمعیت میلیونرها

در مقابل بریتانیا در دهه گذشته کاهش جزئی در جمعیت میلیونرهای خود داشته است. عواملی مانند برگزیت و فقدان قطعیت‌های اقتصادی در این کاهش دخیل بوده‌اند و چالش‌های پیش‌روی اقتصادهای جهانی را برجسته کرده‌اند.

کشورهای آفریقایی هم‌چون نیجریه و آفریقای جنوبی نیز شاهد کاهش جمعیت میلیونرهای خود بوده‌اند که بخشی از آن به دلیل مهاجرت و بی‌ثباتی اقتصادی رخ داده است. مبارزه نیجریه با کاهش ارزش پول، بیشتر بر طبقه ثروتمند آن تأثیر گذاشته، در حالی که آفریقای جنوبی شاهد کاهش قابل‌توجه ۲۰ درصدی جمعیت میلیونر خود بوده است.

کد خبر 773617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.