اجرای هم‌زمان ۴ خط مترو تا کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۰۶ همت پروژه در شیراز

شهردار شیراز گفت: با گذشت ۳۶ ماه از فعالیت شورای اسلامی شهر شیراز، افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۶ همت پروژه انجام شد و در اجرای پروژه‌های مترو، چهار خط به صورت هم‌زمان در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمد حسن اسدی در شانزدهمین بازدید شبانه از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس کلان‌شهر شیراز در بازدید از پروژه ایستگاه مترو کلبه سعدی واقع در فاز دو خط دو قطار شهری، اظهار کرد: طول این ایستگاه ۱۴۵ متر و هزینه اجرایی آن بالغ بر ۴۶۴ میلیارد تومان است و تلاش خواهیم کرد در تابستان سال آینده قطار را به ایستگاه سعدیه برسانیم.

وی افزود: میزان اعتبار لازم برای خط ۲ مترو شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، این در حالی است که علاوه بر اجرای فاز دوم خط ۲ مترو، خط ۳ از شهرک گلستان به سمت چهار راه معالی‌آباد و ایستگاه شاهد با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجراست.

شهردار شیراز با اشاره اینکه خطوط اتصالی یک و چهار توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا می‌شود، تصریح کرد: در خصوص اجرای خط چهار مترو نیز در حال انعقاد قرار داد هستیم.

اسدی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز در حوزه پروژه‌های مترو چهار خط را به صورت هم‌زمان در دست اجرا دارد که مراحل پیشرفت و روند اجرای هر خط به صورت هفتگی و مستمر جلسات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای یک کیلومتر خط مترو بالغ بر ۲,۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اضافه کرد: هم اکنون هیچ پروژه‌ای در شهرداری نیست که لنگ اعتبارات، جابه‌جایی تأسیسات، تملکات یا نیمه‌تمام باشد و تمام پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

شهردار شیراز ادامه داد: با گذشت ۳۶ ماه از عمر شورا به میزان ۱۰۶ همت پروژه در قالب ۳۳ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و ۷۳ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی پروژه صورت گرفت.

اسدی همچنین در این بازدید نوید داد: شورا و شهرداری شیراز در شهریور و به مناسبت هفته دولت یک بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تعریف کرده است که در این ایام رونمایی می‌شود.

ارتقای خدمات شهری با اجرای اقدامات هم‌افزا از سوی شهرداری و پیمانکاران

یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در این بازدید در سخنانی اظهار کرد: در سطح شهر شیراز شاهد تغییر نیستیم، بلکه شاهد تحول گسترده‌ای هستیم که حاصل تلاش، برنامه‌ریزی و مجاهدت‌هایی هستیم که حاصل تلاش مضاعف شورا و شهرداری فعلی است.

وی افزود: در شهر شیراز در همه ابعاد شاهد تحول هستیم و شهرداری شیراز در عرصه‌های مختلف همچون فرهنگی، محرومیت‌زدایی خوش می‌درخشد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: طی سال‌های گذشته تاکنون شاهد ایفای نقش مؤثر نیروهای مسلح در اجرای پروژه‌ها هستیم و این اقدام هم‌افزا از سوی شهرداری و پیمانکاران و اراده آنها مبنی بر گره‌گشایی از مشکلات مردم و ارتقای خدمات سطح شهر است.

از اجرای هم‌زمان ۴ خط مترو تا کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۰۶ همت پروژه در شیراز

اجرای ۳۶ مرحله افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه در شهر شیراز

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در این بازدید اظهار کرد: تا به امروز در این دوره از مدیریت شهری اجرای ۳۶ مرحله افتتاح، کلنگ‌زنی پروژه‌های خرد و کلان در سطح شهر شیراز به تعداد هزار و ۱۵۰ پروژه صورت گرفته که این اقدام بیان کننده تلاش‌های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی است.

وی افزود: در این مدت همچنین احداث ۱۰۰ پروژه ساختمانی و مرکزی در جهت رفاه، خدمات و افزایش ایمنی شهری انجام شد که بیانگر فعالیت‌های شهرداری شیراز است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: در حوزه ایمنی احداث ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی جز اقدامات بسیار خوبی بود که مجموعه شهرداری آن را آغاز کرده است.

امین با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴ سالن ورزشی کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: احداث ۱۲ سالن سینمایی، ۱۰ مرکز فرهنگسرا یا خانه مطالعه از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه خدماتی نیز ساختمان‌هایی در شهرداری و مجموعه‌هایی که به عنوان عرضه محصولات بازارچه‌های ثابت و الگو هستند، در حال احداث است.

ترافیک و بهبود حمل‌ونقل دیگر حوزه مورد اشاره معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز بود و وی اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴ کیلومتر عملیات بزرگراه‌سازی در حال انجام است که در مرحله بهره‌برداری هستند یا به بهره‌برداری رسیده است که بزرگراه آیت‌الله شهید رئیسی، آیت‌الله حائری شیرازی و بزرگراه شهید استوار از جمله این پروژه‌ها است. این در حالی است که در ابتدای دوره ششم شورا میزان اجرای پروژه‌های بزرگراهی بالغ بر ۳۳ کیلومتر بوده است.

امین افزود: تا پیش از این دوره در احداث تونل و زیرگذرها بالغ بر چهار هزار متر طول زیرگذرها بود. اما در دوره فعلی به ۵۵۰۰ متر افزایش پیدا کرد که زیر گذر گویم به طول دو کیلومتر، تونل‌های خادم صادق و تونل شهید شیبانی به همراه تونل گالری‌ها جز این پروژه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در احداث تقاطعات نیز اقدامات چشمگیری انجام شده است به گونه‌ای که در حال حاضر ۳۸ تقاطع و پل هم‌زمان با هم در حال اجراست، این در حالی است که از ابتدای شروع به کار بلدیه تا به امروز تعداد ۷۷ تقاطع اجرا شده است.

ایستگاه سعدیه بزرگترین ایستگاه طولی خطوط مترو شیراز است

امیر یقطین رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در این بازدید به تشریح روند اجرایی ایستگاه سعدیه پرداخت و اظهار کرد: خط ۲ مترو که مسیری شمالی جنوبی است در حال حاضر تا ایستگاه میدان امام حسین (ع) به بهره‌برداری رسیده است و فعالیت این خط روزانه چهار ساعت است.

وی با اشاره به اینکه این خط پس از میدان امام حسین (ع) به ایستگاه آزادی، حافظیه و پس از آن به ایستگاه سعدیه منتهی می‌شود، افزود: ایستگاه میدان امام حسین (ع) یک ایستگاه تقاطعی با خط یک مترو بوده است و ایستگاه آزادی به عنوان محلی برای شفت تخلیه خاک در حال استفاده از آن هستیم که دو دستگاه تی بی ام ۶ متری از این ایستگاه حرکت دارد و در حال حاضر در حال رسیدن به ایستگاه اطلسی است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه فاز دوم خط ۲ مترو مستقل بوده و توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است، تصریح کرد: در حال حاضر اجرای عملیات در ایستگاه‌های اطلسی و حافظیه در دستور کار است اما در ایستگاه سعدیه که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید در سال آینده به بهره‌برداری برسد، نیازمند تلاش و همت بیشتری است.

یقطین خاطرنشان کرد: طول ایستگاه آزادی تا سعدیه ۳۷۰۰ متر است که ایستگاه سعدیه به صورت دو طبقه است و ۱۴۵ متر طول دارد که این ایستگاه در مقایسه با سایر ایستگاه‌ها طول زیادی دارد و هم اکنون عملیات حفاری شمع‌ها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: برآورد هزینه اجرایی ایستگاه سعدیه ۴۷۰ میلیارد تومان است و شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد اجرایی ایستگاه آزادی تا فضلیت است.

از اجرای هم‌زمان ۴ خط مترو تا کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۰۶ همت پروژه در شیراز

اجرای پروژه‌های عمرانی، منجر به امیدآفرینی در مردم شده است

محمدرضا هاجری ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه سه شیراز در این بازدید همچنین اظهار کرد: امروز شاهد عمران و آبادانی بسیار گسترده در حوزه مترو و محرومیت‌زدایی محلات هستیم.

وی افزود: منطقه سه شیراز به عنوان منطقه گردشگری است و این نام‌گذاری به علت وجود آرامگاه سعدیه در این منطقه است که پس از مجموعه جهانی تخت جمشید و آرامگاه حافظیه، بیشترین گردشگر را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان برای احداث سیل‌بندهای شهرک سعدی هزینه شد تا از بروز اتفاقات تلخ همچون سیل سال ۹۸ جلوگیری شود.

هاجری خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت سپاه و شهرداری با یکدیگر در اجرای پروژه‌های عمرانی، منجر به امیدآفرینی در مردم شده است که اجرای پروژه‌های محله محوری و مسجد محوری از جمله این پروژه‌ها است.

کد خبر 773577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    5 2
    اﻧﻘﺪﺭ ﺗﻮ ﺳﺎﻟﻴﺎﻥ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻛﻢ ﻛﺎﺭﻱ ﺷﺪﻩ ﺗﻮ ﺷﻬﺮ ﺷﻴﺮاﺯ ﻛﻪ اﻻﻥ اﻳﻦ ﻛﺎﺭﻫﺎ اﻳﻦ ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻫﺎ اﺻﻼ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﻧﻤﻴﺎﺩ اﻧﮕﺎﺭ ﻫﻴﭻ ﺗﻐﻴﺮﻱ ﺗﻮ ﺷﻬﺮ ﺷﻴﺮاﺯ اﺗﻔﺎﻕ ﻧﻴﻔﻨﺎﺩﻩ
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    5 3
    سنگ بزرگ علامت نزدن است
  • عرفان IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    7 2
    با درود از زحمات شما ولی من چند تا انتقاد داشتم از کارکرد شهرداری طی دو سه سال گذشته چقدر از باغات قصردشت خراب شده و تبدیل به آپارتمان شده که این مورد روی هوای شیراز خیلی تاثیر گذار بوده از طرفی شیراز شهر سرعت گیر نیست اما متاسفانه شاهد آن هستیم که به طور مداوم دارن سرعت گیر در خیابانهای اصلی شیراز نصب میکنند درحالیکه با نصب دوربین هوشمند کنترل تخلف هم میشود وضعیت رو کاملا کنترل کرد و کردم را عادت به سرعت مطمعنه کرد چون سرعت گیر رو شما مقطعی کنترل میکنید ولی مردم باز هم با همون سرعت زیاد حرکت میکنند مورد بعدی شیراز شهر بهار نارنج مشهور هست در بلوار های جدید و‌حتی قدیمی تر هیچ درخت درخت نارجی کاشت نشده
    • عباسی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      1 1
      از بس درخت نارنج کاشتن حالمون از هر چی نارنج هست به هم میخوره، جای درخت میوه وسط بلوار نیست، توی خیابون ها باید درخت تنومند درختی که سایه ایجاد کنه کاشته بشه نه درخت میوه که فقط زباله و پسماند ایجاد میکنه.
  • نوروزی IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    4 1
    پس پل فلکه قصردشت که حتی ستون آن زده شد چه شد؟
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    3 1
    خیلی جالبه یکی از اهداف مترو وصل کردن روشهای حمل وتقلی به همدیگه است . هوایی ریلی جاده ای اما مترو شیراز میاد تا گل سرخ ولی داخل فرودگاه نمیره. سرویس ثابت هم نذاشتن متاسفم برای مدیریتشون
  • فریاد بیصدا IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    3 2
    کدام محرومیت زدایی کدام عمران و آبادانی خاتونک از محلات پر جمعیت شیراز با جمعیتی نزدیک به خود شهر شیراز هنوز دارای معابر و کوچه های خاکی می‌باشد که در تابستان گرد و غبار و در زمستان هم شل و آبگرفتگی حاصل ساکنانش هست و متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست لطفاً فرا فکنی نکنید بودجه ومترو و امکانات تنها در اختیار صاحبان ثروت بوده و هست و خواهد بود به نام محرومیت زدایی متاسفم برای این بی توجهی و بی تدبیری
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    2 5
    سپاس سپاس سپاس واقعا دست مریزاد شیراز به نیروی کاربلد و فعالی همچون دکتر اسدی احتیاج داشت
    • احسان IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
      2 2
      منفیا رو ببین🤣🤣🤣🤣
  • شهروند DE ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    5 0
    دست فروشان که درسطح شهرپراکنده شده اندراجمع آوری کنیدودریک مکان مشخص برای همیشه این دوستان رااسکان دهید..
  • سعیدی SI ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    1 1
    شهر توریستی و زیارتی کهن باید از عقب ماندگی بیرون بیاید
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    3 0
    این همه هزینه و اتلاف وقت کرده آید برای فقط ۴ ساعت استفاده از خط مترو آن هم با تعداد بسیار محدود واگن ابتدا این رو که درست کرده آید اصلاح کنید و بعد به سراغ کارهای دیگر روید
  • م. سلیمانی US ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    2 0
    جاده های حاشیه رودخانه خشک که از میان شیراز می‌گذرد ، خداوکیلی مانند این است که در یک روستای بزرگ هستی! باور ندارید!؟ رفراندوم بگذارید!
  • محمد IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
    1 0
    سلام ایستگاه دولت درخط۲متروشیراز،دومرتبه تابحال افتتاح شده،اماهنوزشروع بکارنکرده است لطفاپیگیری فرمائید.باتشکر
  • امیر DE ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
    0 0
    لطفا فکری هم به وردی صدرا به دوکوهک ودو دور برگردان پر خطر وپر تصادف ابتدا و انتهای دوکوهک بکنید