حمله به قلب اسرائیل افتخار بزرگی برای یمنی‌ها است/ تلاش برای تضعیف معجزه یمنی

کارشناس مسائل غرب آسیا حمله به قلب اسرائیل را افتخار بزرگی برای انصارالله یمن دانست و گفت: انگیزه کسانی که ادعا می کنند ایران به یمن پهپاد ارسال کرده است، ضعیف جلوه دادن یمن تحت‌محاصره است تا معجزه یمنی و قدرت موثر در جبهه مقاومت را انکار کنند.

جعفر قنادباشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به حملات ارتش انصارالله یمن به تل‌آویو، این اقدام را به معنای گشودن جبهه تازه در جنگ بین رژیم صهیونیستی و فلسطین دانست و اظهار کرد: درست است که یمنی‌ها قبلاً در دریا کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و نیز بندر ایلات را در جنوب فلسطین اشغالی مورد حمله قرار می‌دادند، اما حمله اخیر به دلیل پیچیدگی‌های که دارد جبهه جدیدی را در مقابله با رژیم صهیونیستی گشود که موجب کاهش شدید توانمندی صهیونیست‌ها برای هرگونه ماجراجویی تازه است.

وی افزود: این حملات از یک سو آسیب‌پذیری زیاد رژیم صهیونیستی را به اثبات رسانده و آن‌ها را در شرایط ناامنی قرار داده است؛ به‌ویژه که این حمله می‌تواند موجب به هم‌ریختگی‌های اجتماعی در تل‌آویو شود بدین معنی که افکار صهیونیست‌ها را به خود مشغول کرده و اعتراضات داخلی را افزایش خواهد داد و از سوی دیگر حملات یمنی‌ها قدرت بازدارندگی دارد و اگر اسرائیلی‌ها وارد ماجراجویی‌های تازه شوند می‌تواند تکرار شده و افزایش پیدا کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: حملات اخیر علیه رژیم صهیونیستی افتخار بزرگی برای یمنی‌ها بود چراکه نشان داد با وجود بیش از هشت سال محاصره و تحمل بمباران‌های شدید آمریکا و انگلیس، همچنان می‌توانند به صورت توانمند و به‌عنوان شاخه مهمی از محور مقاومت در منطقه اثرگذار باشند و این جبهه جدید را فعال نگه دارند.

وی تاکید کرد: حملات یمنی‌ها اثبات کرد تبلیغات رژیم صهیونیستی برای تکمیل سیستم رصد و برطرف کردن نواقص‌ها موجود در حوزه امنیت دروغ بوده است و صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند نقص‌های رصد و پدافندی خود را جبران کنند و همین موضوع هم آن‌ها را نگران می‌کند که اگر وارد جبهه شمالی شوند آنجا هم این نقص‌ها خود را بیشتر نشان دهد و آسیب‌پذیرتر شوند.

قنادباشی در پاسخ به ادعای کسانی که پهپادهای یمنی‌ها را متعلق به جمهوری اسلامی ایران دانسته‌اند، گفت: چنین افرادی باید این معما را حل کنند که چگونه به یمنی که تحت محاصره است و تمام آمدوشدها و فرودگاه‌ها و بنادر این کشور رصد می‌شود، ارسال پهپاد صورت گرفته است و اگر افراد به این معما پاسخ دهند می‌توانند ادعای خود را اثبات کنند.

وی ابراز کرد: مهم این است که یمنی‌ها به‌دلیل انگیزه‌های قوی مذهبی و ضدصهیونیستی قوی با تلاش و پشتکار توانسته‌اند به فناوری تولید مهمات از جمله پهپاد دست پیدا کنند که این فناوری قبل از این هم درباره عربستان به کار رفته بود و امروز تکمیل‌تر شده و به مراحل پیشرفته‌تری رسیده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه یمنی‌ها پیش از این پهپادهایی را به سمت شرق عربستان در فاصله کوتاه‌تر فرستاده بودند و امروز قدرت پهپادی بالاتری پیدا کرده‌اند، خاطر نشان کرد: به‌طور طبیعی انگیزه کسانی که ادعا می‌کنند ایران به یمن پهپاد ارسال کرده است، ضعیف جلوه دادن یمن تحت‌محاصره است تا معجزه یمنی و قدرت مؤثر در جبهه مقاومت را انکار کنند.

کد خبر 773563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.