راهبرد شورای راهبری محل اشکال است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اصل مسئله آن است که با تشکیل این شورای راهبری به چه نتیجه ای خواهند رسید و آیا راه شهید رئیسی را ادامه خواهند داد یا قصد دارند به شکل دیگری کار را ادامه دهند که این بخش مسئله محل اشکال است.

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تشکیل شورای راهبری دولت چهاردهم، یاد و خاطره شهدای خدمت در دولت سیزدهم را گرامی داشت و اظهار کرد: در تشکیل چنین ستاد راهبری یا راهبردی فی‌نفسه مشکلی وجود ندارد و دولت‌های گذشته نیز با عناوینی مانند کمیته و غیره قبل از آغاز فعالیت رسمی چنین فرایندی را داشته‌اند.

وی افزود: اصل مسئله آن است که با تشکیل این شورای راهبری به چه نتیجه‌ای خواهند رسید و آیا راه شهید رئیسی را ادامه خواهند داد یا قصد دارند به شکل دیگری کار را ادامه دهند که این بخش مسئله محل اشکال است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته مهم دیگر در تشکیل شورای راهبری حضور افرادی در آن است که آن هم محل سوال است؛ به ویژه در رأس اعضای این شورا که محمدجواد ظریف قرار دارد چرا که برادران ظریف قبلاً گفته‌اند که وی مدیر کارآمد و توانایی نیست.

وی ادامه داد: ظریف در دوران تصدی وزارت امور خارجه خود در دولت قبل که همزمان با مجلس نهم و دهم بود نیز نشان داد که مدیر کارآمدی نیست، البته از نظر علمی در روابط بین‌الملل اطلاعاتی دارد اما در بحث مدیریت آنچنان مدیریت قوی و توانمندی نداشته و نمی‌تواند انتخاب کننده اعضای کابینه خوبی برای دولت چهاردهم باشد.

کوثری با تاکید بر اینکه تشکیل شورا بدون مشکل است اما عملکرد شورا به ویژه رئیس آن محل اشکال است، به موضوع ایجاد وفاق که مکرراً توسط پزشکیان مطرح شده است اشاره کرد و گفت: باید منتظر ماند و دید که رئیس جمهور منتخب چه کسانی را در چه مسئولیت‌های وزارتخانه‌ای معرفی می‌کند و قطعاً مجلس در دادن رأی اعتماد به این وزرا از حق قانونی خود به درستی استفاده خواهد کرد.

کد خبر 773525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.