روایت حرّ ایرانی در سوریه

شهید مدافع حرم مجید قربانخانی که در محله‌شان مجید بربری صدایش می‌‎زدند به‌واسطه تحول بزرگ درونی و شهادت در سوریه به حر مدافعان حرم مشهور شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید قربانخانی، متولد سی‌ام مرداد ۱۳۶۹ در محله یافت آباد تهران بود که او را به واسطه کار در مغازه نان بربری «مجید بربری» صدا می‌زدند، خیلی از پسران جوان محله یافت آباد چه پیش از شهادتش و چه حالا که به‌عنوان «حر مدافعان حرم» معروف شده مجید را خوب می‌شناسند، پسر شر و شور متولد سال ۱۳۶۹ که شیطنت ویژه خود را داشت، بازوهایش را خالکوبی کرده بود، قلدری می‌کرد و خیلی اهل نماز نبود، اما سرشت پاک او در روزهایی که حرم عمه سادات در خطر هجوم تکفیری‌ها قرار گرفت از غبار معصیت پاک شد و از او مجید دیگری ساخت.

مجید با همه اشتباهات و اشکالاتی که داشت ویژگی‌های خوبش همچون دستگیری از فقرا و زیر بار ظلم نرفتن او را رستگار کرد، با همین روحیه ظلم ستیزی وقتی فهمید تکفیری‌ها به حرم حضرت زینب (س) جسارت کردند دلش طاقت نیاورد، با هر ترفندی که بود خودش را بین مدافعان حرم جا کرد و به سوریه رفت و در همان اعزام نخست در سال ۱۳۹۴ در خان طومان سوریه به شهادت رسید.

شب آخر هم‌رزمش می‌گوید: مجید حیف تو نیست با این اعتقادات و اخلاق و رفتار که خالکوبی روی دستت است! مجید می‌گوید: «تا فردا این خالکوبی یا خاک می‌شود یا اینکه پاک می‌شود» و واقعاً هم چنین شد.

پیکر مجید سه سال در سرزمین سوریه به‌عنوان شهید مفقودالاثر باقی ماند تا اینکه سی‌ویکم فروردین سال ۱۳۹۸ تفحص شد و به کشور بازگشت. مراسم وداع و تشییع باشکوه او در تهران و در محله یافت آباد برگزار شد تا ثابت کند برای آزادگی و آزاده شدن راه و زمان وجود دارد.

روایت حرّ ایرانی در سوریه

در وصیت نامه این شهید، چنین آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
سلام عرض می‌کنم خدمت تمام مردم ایران، سلام می‌کنم به رهبر کبیر انقلاب و سلام عرض می‌کنم به خانواده‌ی عزیزم، امیدوارم بعد از شهادتم ناراحتی نداشته باشید و از شما خواهش می‌کنم بعد از مرگم خوشحال باشید که در راه اسلام و شیعیان به شهادت رسیدم.

صحبتی با آیت الله خامنه‌ای

صحبتم با حضرت امام خامنه‌ای، آقا جان گر صد بار دگر متولّد شوم، برای اسلام و مسلمین جان می‌دهم و از رهبر انقلاب و بنیاد شهید و سپاه پاسداران و همین‌طور بسیج خواهشمند هستم که بعد از به شهادت رسیدن من، هوای خانواده‌ام را داشته باشید.
والسلام و علیکم و الرحمة الله و برکاته

شعری برای حضرت رقیه

رقیه جان
بر سینه می‌زنم که مبادا درون آن
غیر رقیه خانه کند عشق دیگری

کد خبر 773513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.