بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری کشور در سنندج در حال ساخت است

استاندار کردستان گفت: در راستای کارآفرینی و اشتغال آسیب‌دیدگان اجتماعی، بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری در کشور و اولین مجتمع توانمندسازی آسیب‌دیده‌های اجتماعی در سنندج در حال ساخت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امشب _شنبه سی‌ام تیر_ در بازدید از اولین مجتمع چند منظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی در سنندج، آن را بزرگترین پروژه بازآفرینی کشور دانست و اظهار کرد: پروژه مذکور همه دستگاه‌های اجرایی استان را در یک برنامه جامع هماهنگ در بر خواهد گرفت و به باز تولید فضای فرهنگی و اشتغالزایی کشور کمک می‌کند.

وی مجتمع چندمنظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی با نمایی جذاب را کاری ماندگار در راستای مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: این مجموعه چند منظوره محصول مشترک استانداری، میراث فرهنگی، بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری و پروژه‌ای مشترک، چند وجهی و بین بخشی خواهد بود که تنها متعلق به یک دستگاه خاص نیست.

استاندار کردستان، ظرفیت‌سازی و ایجاد فضایی مناسب جهت عرضه محصولات محلی و صنایع دستی در راستای اشتغال‌زایی را وظیفه مدیران دستگاه‌های متولی عنوان کرد و گفت: با تسهیلگری و اختصاص اعتبارات لازم، پروژه مذکور در کمترین زمان ممکن تکمیل شود.

زارعی‌کوشا، ایجاد بازارچه دائمی فروش و عرضه محصولات تولید شده توسط بانوان را ضروری دانست و ادامه داد: این مهم مطالبه جامعه هدف در سفر رئیس جمهور شهید به استان کردستان بود که باید با جدیت تمام و همت مسئولان پیگیری و محقق شود.

وی با بیان اینکه با هموار کردن مسیر و پیاده‌سازی مجموعه‌ای از طرح‌ها در این مجموعه، فعال‌سازی ظرفیت‌ها و توانمندسازی زنان سرپرست خانواده را در پی خواهد داشت، اضافه کرد: علاوه بر کمک به زنان سرپرست خانواده در جهت تعالی زندگی اقتصادی و اجتماعی آنان گام برداشته و در نهایت شاهد افزایش میزان تولید محصولات داخلی در استان با هم افزایی و یکپارچه سازی حمایت‌ها در قالب یک فرایند منسجم و کامل خواهیم بود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه اولین گام برای توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، فراهم‌کردن بستری جهت سلامت جسمی و روانی آن‌ها است، تصریح کرد: تسهیل فرایند اشتغال، تولید و عرضه محصولات و ایجاد شرایط امنیت شغلی زنان سرپرست خانوار و تدوین برنامه‌ای جامع در راستای استقلال فردی و خودکفایی مالی زنان سرپرست خانوار با اجرای این طرح، عملی خواهد شد.

زارعی‌کوشا توانمندسازی زنان سرپرست خانواده را مولفه‌ای مهم در توسعه پایدار برشمرد و گفت: با ایجاد بستر تخصصی، می‌توان زمینه را برای اشتغال زنان سرپرست خانواده ایجاد کرد تا خودشان بتوانند با تکیه بر این آموزش‌ها و مهارت‌های کسب شده، به برطرف‌کردن نیازهای خود از جمله نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بپردازند.

به گزارش ایمنا، مجتمع چندمنظوره توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی با هدف حمایت از اقشار آسیب دیده در راستای کارآفرینی، اشتغالزایی و ایجاد شغل پایدار و درآمدزایی، بازخورد فرهنگی و اجتماعی، توسعه فرهنگی و رشد اقتصادی و ایجاد بستری جهت حفظ میراث فرهنگی ناملموس، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه جهت مهارت‌آموزی و اجرای طرح و ایده شاخص در استان ایجاد می‌شود.

این پروژه در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع در دو فاز شامل ۳ سوله و در چندین ساختمان با واحدهای تجاری، صنایع دستی و فرهنگی در فضایی متنوع برای مناسبت‌های بومی ملی و محلی در ۳۰۰ غرفه احداث خواهد شد که به اقشار مختلف آسیب دیده خصوصاً زنان بدسرپرست و خودسرپرست جهت اشتغالزایی و امرار معاش و کسب درآمد واگذار خواهد شد.

عملیات احداث این پروژه در سال ۱۴۰۲ آغاز شد و تاکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات ملی در حال ساخت است.

کد خبر 773498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.