تأمین آب پایدار ۹۱ درصد از روستاهای کشور تا پایان سال‌جاری

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال‌جاری ۹۱ درصد از روستاهای کشور از آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، هاشم امینی، امروز_ شنبه، سی‌ام تیر_ در بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب گچساران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آبرسانی به بیش از ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم بود که آب پایدار این روستاها باید از منابع زیرزمینی و سطحی تأمین شود.

وی افزود: در قالب این طرح آب شرب پایدار بیش از پنج هزار روستا در پایان سال ۱۴۰۲ از محل محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری سپاه پاسداران و خیرین تأمین شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دولت سیزدهم آب شرب پایدار بیش از پنج هزار و ۸۹۰ روستای کشور را تاکنون تأمین کرده است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آب‌رسانی به مابقی روستاها در سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال‌جاری بیش از پنج هزار روستای دارای تنش آبی در کشور از آب پایدار برخوردار می‌شوند.

امینی خاطرنشان کرد: در صورت آب‌رسانی به روستاهای دارای تنش آبی کشور در سال‌جاری بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین آب پایدار این روستاها هزینه شده‌است.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای تأمین آب پایدار روستاهای دارای تنش آبی مشکل آب آشامیدنی بیش از ۱۰ هزار روستا برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال‌جاری بیش از ۹۱ درصد روستاهای کشور از آب پایدار برخوردار خواهند شد، گفت: بیش از ۸۲ درصد روستاهای کشور قبل از دولت سیزدهم زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری قرار داشتند که این میزان هم اکنون به ۸۷ درصد رسیده است.

کد خبر 773418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.