حرکت دسته بنی‌اسد به سمت حرم مطهر اباعبدالله(ع) برای عزاداری+ فیلم

دسته بنی‌اسد در سومین روز شهادت امام حسین(ع) به سمت حرم مطهر اباعبدالله(ع) برای عزاداری در حال حرکت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، زنان قبیله بنی‌اسد در مرقد مطهر سالار شهیدان حضور یافتند؛ به موجب این سنت، زنان با سبدهای حصیری در این مراسم حاضر می‌شوند که نماد بوریایی است که پیکر مطهر امام حسین (ع) و یارانش در آن کفن شد.

به گفته منابع تاریخی اولین کسانی که برای دفن پیکر مطهر شهدا به کربلا رسیدند، قبیله بنی‌اسد بودند و سپس امام سجاد (ع) از کوفه به کربلا آمدند تا قبور را برای دفن شهدای کربلا آماده کنند؛ قوم بنی‌اسد در قیام امام حسین (ع) به سه دسته مخالف، موافق و بی‌طرف تقسیم شدند. از سران موافق بنی‌اسد حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه، قیس بن مسهر صیداوی است.

از مشهورترین سران مخالف حرمله بن کاهل اسدی است که طفل شیر خوار امام حسین (ع) را به شهادت رساند؛ افراد بی‌طرف در غاضریه کنار نهر علقمه سکونت داشتند و تا آخر بی‌طرفی خود را حفظ کردند؛ زنان این بی‌طرف‌ها، پس از واقعه عاشورا گذرشان به میدان جنگ افتاد و بسیار ناراحت شدند، این زن‌ها مردان خود را به دفن اجساد شهدا فرا خواندند ولی مردها ترسیدند. خود این زن‌ها آمدند و وقتی که مردها آنها را دیدند آمدند و اجساد را دفن کردند.

این دفن کردن اولین جنبش بر ضد امویان به حساب می‌آید چون یزیدیان می‌خواستند این اجساد در آن بیابان از بین بروند و بنی‌اسد بر خلاف نظر آنان عمل کردند. در حال حاضر هم قوم بنی‌اسد در سومین روز شهادت امام حسین (ع) به پیروی از اجداد خود این حرکت نمادین را در قالب عزاداری و ابراز ارادت به محضر امام حسین (ع) را انجام می‌دهند.

در ادامه فیلمی از مراسم امروز زنان بنی‌اسد در کربلا را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 773414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.