تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کهگیلویه و بویراحمد؛ تب گرما فروکش کرد

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از روند کاهشی دما در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، ولی بهره‌مند، امروز_ شنبه سی‌ام تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حالی که حداکثر دمای هوای شهر دوگنبدان یکی از گرم‌ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد در روز پنجشنبه، بیست‌وهشتم تیر سال‌جاری، ۴۵ درجه سانتیگراد بود بیشینه دمای این شهرستان گرمسیری در شبانه‌روز گذشته به ۴۲ درجه سانتیگراد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: بیشینه دمای هوای ایستگاه شهر لنده نیز با دو درجه سانتیگراد کاهش نسبت به دو روز پیش ۴۵ درجه سانتیگراد گزارش شده‌است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حداکثر دمای هوای شهر دهدشت نیز که در روز پنجشنبه ۴۵ درجه سانتیگراد بود، در گرم‌ترین ساعت شبانه‌روز گذشته به ۴۳ درجه سانتیگراد کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: بیشینه دمای هوای شهر لیکک نیز با حدود دو درجه سانتیگراد کاهش نسبت به گرم‌ترین زمان ۴۸ ساعت گذشته ۴۲ درجه سانتیگراد ثبت شد.

بهره‌مند خاطرنشان کرد: حداکثر دمای هوای یاسوج و سی‌سخت که در روزهای پایانی هفته گذشته به ترتیب ۳۹.۲ و ۳۶.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده بود در گرم‌ترین زمان شبانه‌روز گذشته به ترتیب به ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد ثبت شده‌است.

وی با اشاره به اینکه کمینه دمای هوای خنک‌ترین نقطه استان (شهر یاسوج) در شبانه‌روز گذشته ۱۷.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده‌است، افزود: حداقل دمای شهرهای مختلف استان نیز بامداد امروز نسبت به صبح روز گذشته بین یک تا دو درجه سانتیگراد کاهش پیدا کرده است.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند دمای هوای مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی تصریح کرد: هوای صاف، گاهی با افزایش وزش باد و غبار رقیق از دیگر پدیده‌های هواشناسی استان در شبانه‌روز آینده است.

کد خبر 773376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.