صدور کیفرخواست کلاهبرداری ۸۰۰ میلیارد ریالی در قم

دادستان قم از صدور کیفرخواست برای پرونده کلاهبرداری در قالب سرمایه‌گذاری در امور صادرات و واردات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم و به نقل از پایگاه خبری دادستانی استان قم، حجت الاسلام حسن غریب اظهار کرد: متهمان پرونده کلاهبرداری ۸۰ میلیارد تومانی در قم دستگیر و پس از انجام تحقیقات، صدور کیفرخواست در این پرونده صادر شد.

وی افزود: این پرونده کلاهبرداری در قالب سرمایه گذاری در امور صادرات، دامداری و خرید خودرو به ارزش حدود ۸۰ میلیارد تومان، ۱۵۰ مالباخته دارد.

دادستان قم با بیان اینکه این متهم پس از شکایت ۱۵۰ نفر از مالباختگان با صدور دستورات قضائی شعبه ۱۲ بازپرسی و تلاش‌های پلیس امنیت اقتصادی دستگیر شد، خاطرنشان کرد: متهم با مانور متقلبانه و وعده‌های جذاب سرمایه‌گذاری در زمینه صادرات و واردات خشکبار، سنگ و دام و فروش خودرو به صورت حواله‌ای و پرداخت سود ماهیانه تضمینی، جمع کثیری از سرمایه‌گذاران را فریب داد و از هریک از آن‌ها مبالغ چند صد میلیون تومانی دریافت کرده است.

حجت الاسلام غریب با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مالباختگان با وعده فروش حواله خودرو مبالغی را پرداخت کرده‌اند، اضافه کرد: متهم مدعی شد پیش از راه‌اندازی سامانه یکپارچه خرید خودرو به وعده‌های خود به مشتریان برای تحویل حواله خودرو عمل کرده است، اما پس از آن قادر به تحویل خودرو نبوده و کماکان دریافت مبالغ از خریداران را ادامه داده است.

وی با بیان اینکه در تمام پرونده‌های کلاهبرداری به شیوه پانزی برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران در ماه‌های اولیه سودها در موعد مقرر پرداخت می‌شود، افزود: سودهای اولیه از جذب سرمایه از افراد جدید پرداخت می‌شود، اما پس از مدتی این چرخه نابود و پرداخت سود و اصل سرمایه از بین می‌رود.

دادستان قم با توصیه مؤکد در زمینه اعتماد نداشتن به اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری با وعده پرداخت‌های نامتعارف تضمینی از شهروندان خواست به امید دریافت سود و منفعت‌های کلان اصل سرمایه و آرامش روحی خود و خانواده را به ورطه نابودی نکشانند.

کد خبر 773356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.