۵ اثر از ۲۷ اثر جهانی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در سطح کشور ۲۷ اثر ثبت جهانی شده وجود دارد، گفت: آذربایجان‌غربی دارای فرهنگ و تمدنی بسیار غنی است به نحوی که پنج اثر از ۲۷ اثر جهانی کشور در این استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، سیدعزت‌الله ضرغامی امروز _شنبه سی‌ام تیر_ در شورای اداری آذربایجان‌غربی با تشکر از دعوت نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم به جلسه شورای اداری اظهار کرد: مشابه چنین اتفاقی را قبلاً مشاهده نکرده‌ام و از این اقدام استاندار آذربایجان‌غربی تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر ضرورت خدمت به مردم حتی اگر دیگران متوجه نشوند، افزود: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای با وزرا فرمودند که عملکرد شما را باید خداوند ببیند و آنکه باید ببیند، می‌بیند و خداوند بیش از هر شخص دیگری بر زحمات خادمان واقعی آگاه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خدمت باید صادقانه باشد و خداوند داناو علیم است و پاداش زحمت‌کشان را خود خواهد داد.

ضرغامی تصریح کرد: امروز چندین محل اعم از مساجد و کلیساهای مختلف مورد بازدید قرار گرفت و گزارش عملکرد من در جلسه پایانی هیئت دولت همین عملکرد و بازدید ارومیه می‌تواند باشد.

وی با اشاره به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز مسلمانان و مسیحیان و در کنار هم قرار گرفتن مساجد مسلمانان، کلیسای ارامنه و کلیسای آشوریان در یک کوچه در ارومیه یادآور شد: یکی از مسیحیان امروز عنوان کرد که ما به مسجد محله خود نذری می‌دهیم و مسلمانان نیز در مراسم ما شرکت می‌کنند و از مسجد محله خود به نام مسجد ما نام می‌برد.

ضرغامی با اشاره به آیات قرآن عنوان کرد: من تعبیر و تفسیر آیات قرآن در خصوص اقوام را امروز در شهر ارومیه دیدم که در کنار هم زندگی می‌کردند و ملاک برای برتری تقوا بود.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور ۲۷ اثر ثبت جهانی شده وجود دارد، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی دارای فرهنگ و تمدنی بسیار غنی است به نحوی که پنج اثر از ۲۷ اثر جهانی کشور در این استان قرار گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تشکر از استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: هر کاری در طول دولت سیزدهم گفته می‌شد همان روز استاندار آذربایجان‌غربی به صورت عملی و میدانی پیگیر و این موجب پیشبرد کارها شده است.

کد خبر 773280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.